#9363
Ankara
Onur KAYA
Onur KAYA (Antalya, 1986)Yeditepe Üniversitesi / Sanat YönetimiYeditepe University / Art ManagementPENCERELER / WINDOWSDijital Baskı 35x25 cm (5 parça)Digital Printing 35x25 cm (5 piece)2018‘Bir nesnenin özü, bozulmasıyla bir çeşit ilişki içindedir. İlle de onu kullandıktan sonra kalan şey değildir, bu kullanım dışına atılan şeydir.’ Roland Barthes’ın nesnelere dair bu analizi ‘pencereler’ serisinin kavramsal altyapısını oluşturdu. Bunun dışında yaşadığım bölgede tanık olduğum yoğun inşaat faaliyetleri, binalara farklı bir gözle bakmama sebep oldu. Bakışımı atıllaşmış, geçmişin artığı haline gelmiş binalara yönlendirdim. Yıkılan bir binanın hemen yanındaki binanın kusurlu yanlarını ortaya çıkarması, şantiye araçlarının gölgeleri gibi karşılaşmalar ve tanıklıklar bu seriyi ortaya çıkardı. Görüntü ile gerçeklik, imge ile çevre arasındaki yapay ikilikleri keşfetmeye çalıştığım bu seride doğal yollarla oluşan ışık, gölge ve boşluklardan yararlandım. Minimal ve soyut formlar arayışına girdiğim bu seride bazen de bakışı içeriden dışarıya yönelterek, pencerelere bağlamından koparılmış birer nesne gibi yaklaşmaya çalıştım.“The essence of an object has something to do with the way it turns into trash. It’s not necessarily what remains after the object has been used, it’s rather what is thrown away in use.” This analysis of Roland Barthes’ which is about objects constituted the conceptual framework of the ‘windows’ series. Apart from this, I witnessed in the region where I live, intensive construction activities, caused me to look at the building with a different eye.I led the way to a building that became obsolete and became remain from the past. What made this series possible are encounters and testimonies like a devastated building’s revealing the fllaws of the building next to it. In this series in which I investigate to discover artificial dualisms between vision and reality; image and frame. Lights, shadows and holes which are naturally created helps me for this series. In this series i have been searching for in the minimal and abstract forms and sometimes look the windows as an object.