Genç Güncel Sanat Proje Yarışması Kataloğu

10 Sanatın Değişen Paradigması ve Zorunluluklar -!"0,ɴ9+ɲ1-,0 1Ýɲ1 , 2Ý,ɲ. 0 !ɴ$+ 1Ý,! ɲ Ũ7Ũ(ɲ ɴ0ɲ(Ý0Ý)+ ɲ7 ō ,Ý0(",ɲ Ũ0(ɴ7"Ǎ!"ɲ!"ɲġ9"))ɴ()"ɲƱƨǍ)ɴɲ7Ý) - lardan sonra sanatın ontolojisine ilişkin teorik tartışmalar hızlandı. Tartışmalar sadece teorik alanda ya- pılmakla kalmadı, sanat pratiklerinde yaşanan farklılaşma ve kavramlara ilişkin tereddütler halen ala- nın üretim kabiliyetini etkiliyor. Kurumsal birer yapı olarak akademilerin bir kısmı kendi tercihleri ile mo- dernist paradigmaya sıkı sıkıya sarılırken, kimisi de yeni kulvarlara, yeni gramerlere ya da yeni paradig- maya kısaca post sanatın yeni diline ve üretim biçimlerine olanak veriyor. Eğitim alanındaki ayrışma, bu kurumlardan ortaya çıkan sanat pratiklerinin değerlendirilmesi aşamasında da problemler yaşanması- nı engelleyememiş görünüyor. Paradigma’nın değişimi, yeni gramer üzerinden yapılan okumaları bu dö- nemde sahipsiz bırakmış görünse de, yeni formatı algılayan özellikle özel girişimler bu açığı yavaş yavaş kapatacak nitelikte bir pratik sunmaya başladı. Bu tartışmaların paralelindeki resmi kurumların, finansal ve kurumsallaşma konusundaki sıkıntılarına rağmen, ülkenin en eski formatlarından olan Devlet Resim ve Heykel yarışmalarını düzenli bir şekilde de- vam ettiriyor olmaları önemlidir. Modernist , “plastik sanatlar” kaynaklı format kurumsal kimlik ve say- gınlık açısından zaman zaman sıkıntılar yaşatsa da modernist geleneğe bağlı sanat pratiklerinin bek- lentilerine yanıt vermesi bakımından bir zorunluluk ve hala ilgi ile takip edilen bir proje olarak orta yerde duruyor. Ancak, bu köklü sanat yarışmamız, kimi zaman katılan işlerin gramerleri nedeni ile jürileri zor durumda bırakırken, disiplinlere sıkıca bağlı modernist mevzuatın dışında yeni bir metodoloji geliştirme zorunluluğunu kendiliğinden ortaya çıkarmış oldu. Üretim biçimlerinin çeşitliliği, yeni gramerin “plastik sanatlar” formasyonu ile yaşadığı çatışma, jüri üyelerinin post sanata karşı aldıkları pozisyon, sergi ka- taloglarında ve sergi sonrasında yapılan değerlendirmelerde oldukça açık bir biçimde kendisini göster- Sunuş / Preface

RkJQdWJsaXNoZXIy NTU2NTE2