4üncü Güncel Sanat Proje Yarışması Kataloğu 2018

52 53 MANSİYON | HONORABLE MENTION Eren Çağdaş KARASU (Ankara,1993) Hacettepe Üniversitesi / Güzel Sanatlar Enstitüsü Hacettepe University / Institute of Fine Arts MANİPÜLE / MANIPULATED Karışık Teknik Mixed Technique 75x50x25 cm, 2018 MANSİYON | HONORABLE MENTION Baudrillard, gerçekliğin yok oluşunu haber vermektedir! Fakat o, ontolojik açıdan gerçekliğin kayboluşundan bahsetmemektedir. Onun için var olan, yani göstergeler mevcuttur. “Şeyler” vardır. “Şeyler”, bulundukları konuma göre asıl olmaları (bizlerin, onlara yüklediğimiz anlamları) gereken anlam dışına taşıp, varlıklarını farklı bir perspektiften bizlere sunabilirler. Sanatçı, minimal objeleri olduğu gibi görebilecekken, kullandığı malzemenin etkisi ile görüntüyü manipule ederek, bilinçaltında uyuyan imgeler dünyasına yolculuk etmeye zorlayan çalışmalarıyla karşımıza çıkmaktadır. Baudrillard, informs about destruction of reality! However, he doesn’t mention about the destruction of reality in ontological perspective. There are subsantials, means indicators for him. There are “things”. “Things”, that can offer their existances from a different perspective, by overflowing their main meanings based on their existing locations (the meanings we figure for them). The artist is confronted by his works which, while able to see as if they are minimal objects, manipulate the image with the effect of the material he uses and force him to travel to the world of the icons of sleeping under the subconscious.

RkJQdWJsaXNoZXIy NTU2NTE2