Anadolu Masallarında Yemek ve Yiyecek Kültürü Üzerine Tespitler
162 Doç. Dr. Halil Altay GÖDE T.C Kültür ve Turizm Bakanlığı hareketle tespit etmeyi amaçladığımız yemek ve yiyecek ile ilgili unsurlar, çalışmaların yapıldığı, metinlerin derlenip yazıya geçirildiği yıllar itibariyle canlılığını yitirmiştir. Bugün, bağlam ve işlev- leri hakkında bilgi sahibi olamadığımız, sadece metinlerden hareketle yaptığımız bu çalışmada sağlam bir sonuca ulaşmamız da mümkün olmamıştır. Yapılan çalışma metinlerdeki yemek ve yiyecek adlarının tespitinden ibarettir. KAYNAKLAR • Alptekin, Ali Berat (2002), Taşeli Masalları, Ankara. • Bakırcı, Nedim (2006), Niğde Masalları, Niğde. • Boratav, Pertev Naili (1997), Az Gittik Uz Gittik, İstanbul. • Boratav, Pertev Naili (2000), 100 Soruda Türk Halk Edebiyatı, İstanbul. • Deniz, Rasim (1996), Kayseri Masalları, Ankara. • Devellioğlu, Ferit, (2004),Osmanlıca Türkçe Ansiklopedik Lügat, Ankara. • Göde, Burcu (2011), Amasya Masalları (Araştırma-İnceleme-Metin),Yüksek Lisans Tezi, Süleyman Demi- rel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. • Göde, Halil Altay (2010),Yalvaç Masalları, Isparta. • Günay, Umay (1992) “Türk Masallarında Aile”, Sosyo Kültürel Değişme Sürecinde Türk Ailesi, TC Başbakanlık Aile Araştırma Kurumu, s. 616-625, Ankara. • Helimoğlu Yavuz, Muhsine (2002), Masallar ve Eğitimsel İşlevleri, Ankara. • Ocak, Ahmet Yaşar (1990), İslâm-Türk İnançlarında Hızır yahut Hızır-İlyas Kültü, Ankara. • Özçelik, Mehmet (2004), Afyonkarahisar Masalları Araştırma-İnceleme-Metin, Isparta. • Sakaoğlu, Saim (2002), Gümüşhane ve Bayburt Masalları, Ankara. • Sakaoğlu, Saim (2007), Masal Araştırmaları, Ankara. • Seyidoğlu, Bilge (1999), Erzurum Masalları, Erzurum.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NzMzNDcy