Anadolu Sahası Türk Masallarında Arkaik ve Dinsel Bir Motif Olarak Değişim ve Dönüşüm

326 Yrd. Doç. Dr. Cafer ÖZDEMİR T.C Kültür ve Turizm Bakanlığı • ÖGEL, Bahaeddin (2014). Türk Mitolojisi, I-II. Cilt, Ankara: Türk Tarih Kurumu Yayınları. • ÖNAY, Yılmaz (1995). Van Masalları Üzerine Bir Araştırma, Van: Yüzüncü Yıl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü (yayımlanmamış doktora tezi). • ÖZDEMİR, Cafer (2017). “Peygamber Kıssalarının Türk Masallarına Yansımaları”, Dil ve Edebiyat Araş- tırmaları, S. 15, s.41-74. • ÖZÇELİK, Mehmet (1993). Afyonkarahisar Masalları Üzerine Bir Araştırma, Konya: Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü (yayımlanmamış doktora tezi). • ROUX, Jean-Paul (1994). Türklerin ve Moğolların Eski Dini (Çev. Prof. Dr. Aykut Kazancıgil), İstanbul: İşaret Yayınları. • SAĞIR, Mukim, (1995). Erzincan ve Yöresi Ağızları, Ankara: Türk Dil Kurumu Yayınları • SAKAOĞLU, Saim (1988). Bey Böyrek Hikayesindeki Kıyafet Değiştirme Motifi ile Diğer Bazı Motiflerin Anadolu Masallarında Görülmesi”, Belleten, TDK. s. 129-139. • ____________(2002). Gümüşhane ve Bayburt Masalları. Ankara: Akçağ Yayınları. • ____________ (2007). Masal Araştırmaları. Ankara: Akçağ Yayınları. • SEYİDOĞLU, Bilge (2006). Erzurum Masalları, İstanbul: Dergâh Yayınları. • ŞİMŞEK, Esma (1990). Yukarıçukurova Masallarında Tip ve Motif Karşılaştırması I, Elazığ: Fırat Üniver- sitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü (yayımlanmamış doktora tezi) • TÜRKAN, Kadriye (2012). “Türk Dünyası Masallarında Su Kültü”, Millî Folklor, C. 12, S. 93, s.135-148. • ____________(2008). “Türk Masallarında Kahramanın ve Şamanın Don Değiştirmesi Arasındaki Benzer- likler”, Türkbilig, S.15, s.136-154.

RkJQdWJsaXNoZXIy NTU4MTc2