Aynı Motifin İki Farklı Müzik ve Edebiyat Çevresinde Tezahürü Üzerine Karşılaştırmalı Bir Araştırma “Narmanlı Gelin” Örneği

213 Aynı Motifin İki Farklı Müzik ve Edebiyat Çevresinde Tezahürü Üzerine Karşılaştırmalı Bir Araştırma (“Narmanlı Gelin” Örneği) Türk Halk Edebiyatı Başına bağlamış sarı leçeği Sanarsın ki karşı dağın çiçeği Her gördüğüm güzellerden gögçeği Sordum allı gelin kimin yârisan Salladı başını döndü bir yana Sanarsın güneştir çalar her yana Nasıl kıymış yollamışlar tarlaya Huriler periler zülfün taraya Dünya güzelleri olsun cariye Sordum allı gelin kimin yârisan Salladı başını döndü bir yana Sanarsın güneştir çalar her yana Sardı Sümmânîyi gamın merağın Kamıştır parmağın sedef tırnağın Cebeller karısın yayla kaymağın Sordum allı gelin kimin yârisan Salladı başını döndü bir yana Sanarsın güneştir çalar her yana 17 17  Abdulkadir Erkal, Âşık Sümmani Divanı, [Ankara 2012], s. 14, 157 (Hüseyin Sümmanioğlu’dan derle- me)

RkJQdWJsaXNoZXIy NTU4MTc2