Dârü’l-Elhan’da Usûlât-I Mûsikîyye Dersleri Üzerine Bir İnceleme

189 DÂRÜ’L-ELHAN’DA USÛLÂT-I MÛSİKÎYYE DERSLERİ ÜZERİNE BİR İNCELEME Gamze KÖPRÜLÜ 1 Giriş Türk mûsikîsi kültürüne hizmet amacı ile kurulan Dârü’l-Elhan’ın açılması ile önemli bir göreve talip olunmuş ve misyon yüklenilmiştir. Gerek nazariyât gerekse uygulama alanına hizmet eden okul Türk mûsikîsi kültür ve bilincine sahip neferler yetiştirmeyi amaçlamıştır. Dârülelhan, savaş yıllarının çetin şartlarına rağmen açılmış ve o döneme rağmen uzun sayılabilecek bir süre eğitimini devam ettirmiştir. Bu sürekliliği sistemli ve otoriter bir yapıya borçludur. Okul için ha- zırlanan talimatname oldukça ayrıntılı ve açık bir üslupla yazılmıştır. Dersler başladıktan sonra verilen müfredat mûsikiye ait temel derslerin tamamını kapsamaktadır. Ses ve sesin özellikleri, mûsikî tarihi, usûl, nota, solfej, saz dersleri, dinî mûsikî, Batı mûsikîsi ve edebiyat gibi bu alanda verilmesi gereken tüm derslerin programda yer aldığı görülmektedir (Özden, 2015, s.70). Resim 1. Dârü’l-Elhan Faslı Mûsikî Heyeti 1 Gaziosmanpaşa Üniversitesi, Devlet Konservatuvarı, gamze.koprulu@gop.edu.tr

RkJQdWJsaXNoZXIy NzM2ODUz