https://Desen Atkılı Anadolu Kumaşlarında Yöresel Kimlik

198 Feriha HEKİM - Prof. Dr. Günay ATALAYER T.C Kültür ve Turizm Bakanlığı Fotoğraf 8. Şal-Şepik Örneği (Siirt) (Günay Atalayer arşivinden) Fotoğraf 9. Şal-Şepik Örneği (Ayaş) (Günay Atalayer arşivinden) Benzer bir diğer örnek Boyabat çemberinin; Tarihsel örneklerde keten çözgü ve atkı ile dokunduğu (Atalayer, 2017, sözlü görüşme), desen atkısının pamuk olduğu bilinmektedir. Gü- nümüzde ise hammaddesi pamuk, serpme desenli, çok renkli, aynı zamanda kenarları çözgü ve atkıdan bordo şeritli ince bir dokumadır. Hammadde yönünden İbecik ve Selalmaz dokumaları ile benzerlik göstermektedir. Desenleri, çok renkli oluşu ve kullanım amacı ile özgün bir karakter taşır. Fotoğraf 10. Boyabat Çemberi Örneği (Günay Atalayer arşivinden) E fl ani çemberi yörede başörtüsü olarak kullanılan pamuklu ince bir dokumadır. (http:// www.turkpatent.gov.tr/TurkPatent/geographicalRegisteredList/  , 2017, s.40). Bu dokumanın ze- min çözgü ve atkı ipliği, deseni oluşturan atkı ipliği ile aynı renk olup kalınlıkları farklıdır. Daha kalın olan pamuklu desen atkı ipliği serbest düzende çalışılmaktadır. Araya atkı girmeden motif

RkJQdWJsaXNoZXIy NzMzNDcy