Geçmişten Günümüze Türk Dili ve Edebiyatı Tasnifi İçinde Türk Halk Edebiyatı’nın Yeri

239 Geçmişten Günümüze Türk Dili ve Edebiyatı Tasnifi İçinde Türk Halk Edebiyatı’nın Yeri Türk Halk Edebiyatı Türk Dili ve Edebiyatı Bölümlerinde 4-8 Sömestir Lisans dersi olarak okutulmaktadır. Çünkü bu bilim dalı, bizim geçmişlimizle günümüzü ve geleceğimizi birleştiren önemli derslerden biridir. Demek oluyor ki, bu karma yapı olan Filoloji Temel Alanı içinde yer alan: ‘Doğu Dilleri ve Edebiyatları, Batı Dilleri ve Edebiyatları, Eski Çağ Dilleri ve Kültürleri, Balkan Dilleri ve Edebiyat- ları, Kafkas Dilleri ve Edebiyatları, Karşılaştırmalı Edebiyat, Çeviri Bilim’ Bilim dallarının yanında Türkoloji Bilim Dallarının yer alması doğru değildir. Özellikle de geniş bir bilgi alanı olan Türkoloji Temel Alanı’ nı bırakıp onun yerine, ‘ ’Filo- loji Temel Alan ı’nı almak ve bu alana Türkoloji Bilim dallarını noksanlarıyla beraber dâhil etmek hiç de bilimsel, akıllıca ve etik de değildir. Biz, yukarıda belirttiğmiz karma Filoloji Temel Alanı yerine, ısmarlama olmayan kendi nev-i şahsına münhasır ‘ Doçentlik Bilim Dalı Türkoloji Temel Alanı’ nda Türkiye Cumhuriyeti bilim dünyası olarak ve Batının da kabul ettiği ‘ Doçentlik Bilim Dalı, Türkoloji Temel Alanı’nda yer alması gereken Türk Dili ve Edebiyatı bilim dallarının da müstakil disiplinler olarak yerlerini alması en huzurlu dileğimizdir. Onlar da: DOÇENTLİK TEMEL ALANI TÜRKOLOJİ BİLİM DALLARI 1. Türk Dili 7. Türkçenin Eğitimi-Öğretimi 2. Türk Halk Edebiyatı 8. Türk Dili ve Edebiyatı Eğitimi 3. Dini-Tasavvufi Türk Edebiyatı 9. Çağdaş Türk Lehçeleri ve Edebiyatları 4.Âşık Tarzı Türk Edebiyatı 10. Türk Halk Bilimi 5.Eski Türk Edebiyatı 11. Türk Dil Bilimi 6.Yeni Türk Edebiyatı Netice olarak deriz ki TÜRKOLOJİ, Dünya Uluslararası Üniversiteler Bilimsel alanın- da, Temel Türk Bilim alanları olarak kabul ve tespit edilmiştir. Biz de, tarihin derinliklerinden gelen bir milli mefkûre ve Anayasamızın tartışılmaz hükümleri gereği başka alanlarda kendimize yer aramadan ‘ ULUSLARARASI DÜNYA DİLİ VE BİLİM DİLİ OLAN TÜRKÇE’mizi daha da geliştirmek ve yükseltmek için önce kemdimiz onu değerlendirmeliyiz. Bunda noksanları- mız varsa, bu noksanlarımızı kendi üniversitelerimiz ve bilim adamlarımız tamamlayacaklardır. Çünkü ‘ Ses Bayrağımız Türkçemiz, hem anamızın ak sütü kadar saf, hem milli, manevi, resmi dilimizdir . Bu cümleden olarak tek tip şeklinde ‘DOÇENTLİK BİLİM DALLARINI, TÜRKOLOJİ TEMEL ALANI’ nda müstakil olarak değerlendirmemiz, bilime ve kendi milli duyarlılığımıza da en uygunudur. Beklenen ve olması gereken de budur.

RkJQdWJsaXNoZXIy NTU4MTc2