İdrisyayla Köyü Eskişehir Macın Kaynatma Şenliği Katılımcılarının Motivasyonları

405 İdrisyayla Köyü (Eskişehir) Macın Kaynatma Şenliği Katılımcılarının Motivasyonları Somut Olmayan Kültürel Mirasın Korunması Çalışmaları Tablo 3: Araştırma Katılımcılarının Şenliğe Katılım Sayısına İlişkin Bulgular Etkinliğe Katılım Tekrarı Frekans % İlk kez 62 73,8 2 9 10,7 3 5 6,0 4 8 9,5 Katılımcıların %73,8’i şenliğe ilk kez katılmışlardır. %10,7’si ikinci kez, %6’sı üçüncü kez katılırken %9,5’si bu zamana kadar yapılan tüm şenliklere katıldıklarını belirtmişlerdir. Tablo 4. Araştırma Katılımcılarının Şenliğe Katılımlarında Etkili Olan Araçlara İlişkin Bulgular Katılımda Etkili Olan Araçlar Frekans % Arkadaş, akraba tavsiyesi 54 64,3 TV, El ilanları, Broşür 5 6,0 Sosyal Medya 5 6,0 Diğer 20 23,8 Örneklem grubunun şenliğe katılımlarında en etkili aracın %64,3 ile arkadaş/akraba tavsiyesi (ağızdan ağıza iletişim) olduğu görülmektedir. Katılımcıların %23,8’inin şenlikten derneği aracılığıyla haberdar oldukları görülmüştür. Katılımcıların %6’sının şenlik katılımına sosyal medyanın etkin rol aldığı görülmektedir. TV, el ilanları ve broşür gibi geleneksel yöntemle şenlikten haberdar olan katılımcılar örneklemin %6’sını oluşturmaktadır. Tablo 5: Araştırma Katılımcılarının Şenliğe Katılım Türüne İlişkin Bulgular Katılım Şekli Frekans % Tek başına 5 6,0 Aile bireyleri ile 30 35,7 Arkadaş grubu ile 41 48,8 Tur ile 8 9,5 Katılımcıların %48,8’inin arkadaş grubu ile, %35,7’sinin aile bireyleri ile, %9,5’inin tur ile, %6’sının da tek başına şenliğe katıldıkları görülmüştür.

RkJQdWJsaXNoZXIy NzM2ODUz