Maddi Kültür

19 19.- 20. Yüzyılda Harput’ta İpek Böcekçiliği ve Dokumacılık Maddi Kültür Resim 5. Hosrof Kürkçüyan, Harput’ta ipek fabrikası sahibi (Hayg, 1959, s. 649-652) Resim 6’da görülen ipek bluzun tafta görünümü zıt renklerin bir arada kullanılması ile elde edilmiştir. Zemin örgüsü bezayağı olan kumaşın çözgüsünde pembe renkli ipek iplik, atkısında mavi renkli ipek iplik ve motif alanlarında ise kılaptan kullanılmıştır. Çözgü ve atkı sıklığı 60 tel/ cm olan kumaşın motif alanlarında 8’li diyagonal bağlantı örgüsü kullanılmıştır. Kumaşın arka yüzünde motifi oluşturan atkı ipliklerinin boydan boya yüzmemesinden dolayı bu kumaşın el tez- gâhında dokunmuş ve elle desenlendirilmiş olduğu düşünülmektedir (6a, 6b, 6c, 6d, 6e, 6f, 6g). Resim 6. Harput’ta dokunmuş ipekli bluz. Ayşe Özeren’e ait (Aksoy, 2016, s. 298)

RkJQdWJsaXNoZXIy NTU4MTc2