Müzik, Oyun ve Eğlence- Somut Olmayan Kültürel Mirasın Korunması Çalışmaları

530 Arş. Gör. Gözde TEKİN T.C Kültür ve Turizm Bakanlığı Öğrencilere yöneltilen somut olmayan kültürel mirası duydunuz mu? Ne olduğunu biliyor musunuz? sorusuna verilen yanıtlar Grafik-1’de gösterilmiştir: Grafik-1: Somut olmayan kültürel miras terimi ve içeriği biliniyor mu? Görüldüğü gibi terimi hiç duymayan ve duysa bile ne anlama geldiğini bilmeyen 38 öğrenci vardır. Öğrencilerden 9’u terimi geleneklerle, 1’i ise destanlarla sınırlandırarak tanımlayabilmiştir. Sadece 4 öğrenci somut olmayan kültürel miras terimini kısmen doğru bir şekilde tanımlaya- bilmiştir. Terimi duyduğunu ifade eden 33 öğrenciden 12’si derslerde duyduğunu ifade etmiş ancak bu öğrencilerden de 9’u hangi ders olduğunu hatırlayamamıştır. 3 öğrenci ise Kültür ve Turizm dersinde duyduğunu ifade etmiştir. Kısaca bu sonuçlar turizm rehberliği eğitimi alan ve eğitimlerinin neredeyse son aşamasına gelmiş öğrencilerin somut olmayan kültürel miras üzerine bir farkındalıklarının oluşmadığını göstermektedir. Bir diğer soruda öğrencilerin Türkiye’nin “UNESCO İnsanlığın Somut Olmayan Kültürel Mirasının Temsili Listesi”nde yer alan kültürel miras unsurlarını bilip bilmedikleri sorgulanmıştır. Bu soruya 35 öğrenci cevap verememiş, 10 öğrenci sadece 1 tane unsur bildiğini, 3 öğrenci 2 tane unsur bildiğini, 4 öğrenci ise 3 ya da daha fazla unsur bildiğini ifade etmiştir. Verilen cevap- lara göre en çok bilinen unsurlar sırasıyla şu şekildedir:

RkJQdWJsaXNoZXIy NTU4MTc2