Müzik, Oyun ve Eğlence- Somut Olmayan Kültürel Mirasın Korunması Çalışmaları

533 Turizm Fakültelerinde Somut Olmayan Kültürel Miras Eğitimi Üzerine Bir İnceleme Somut Olmayan Kültürel Mirasın Korunması Çalışmaları Somut kültürel miras alanlarında yapıldığı gibi somut olmayan kültürel miras alanlarında da yozlaşmış ve tahrip edilmiş kültürel unsurlar için restorasyon çalışmaları planlanmalıdır. Gele- nekten yararlanarak yanlış uygulamalar düzeltilmeli ve uygulayıcılar bilinçlendirilmelidir. Bir diğer öneri de somut olmayan kültürel miras müzelerinin, seyahat programlarına dahil edilmesi olabilir. Uzun süreli seyahatlerde ülke ya da bölgenin kültürel mirasını tanıtırken bazen gerçek uygulama- larla bazen de canlandırmalarıyla karşılaşmak mümkün olurken, kısa süreli seyahatlerde somut olmayan kültürel miras müzeleri bu açığı kapatabilecek niteliktedir. Dolayısıyla seyahat acenteleri ve turist rehberleri tarafından tur programına dahil edilmeleri önemlidir. Ayrıca Türkiye’de bahsi geçen müzelerin sayısı her geçen gün artsa da müze kurma çalışmaları desteklenmeli ve yerel yönetimler bu konuda teşvik edilmelidir. Sonuç olarak her ne kadar ulaşılabilen tüm ilgili bölümlerin müfredatları ve ders içerikleri incelenmiş olsa da çalışma özelde sadece bir üniversite ve bir bölümdeki son sınıf öğrencilerini örneklem seçmesi bakımından elbette sınırlıdır. Dolayısıyla elde edilen verileri diğer üniversite ve turizm eğitimi veren bölümleri de dahil ederek derinleştirmek mümkündür. Ancak bu çalışmanın hem turizm eğitimine somut olmayan kültürel miras eğitiminin dahil edilmesinin gerekliliğine hem de turizm ve halk bilimi alanlarının kültürel mirasın korunması noktasında bir ilişki içinde olduk- larına dikkat çekmesi açısından alana katkı sağlayacağı düşünülmektedir. Ayrıca her iki alanda da yapılacak çalışmalara fikir vermesi ve bütüncül koruma programları planlanması açısından yararlı olacağı umut edilmektedir.

RkJQdWJsaXNoZXIy NTU4MTc2