Politik Motivasyonlarla Geleneğin Yeniden Yaratılması Süreci Üzerine

358 Öğr. Gör. Adil ÇELİK T.C Kültür ve Turizm Bakanlığı genin popülaritesi artmıştır. Öte yandan bozkurt imgesi üzerinden ülkücülerin geliştirdiği siyasi sloganlar ve el ile de sembolün bir selamlaşma modeli olarak kullanılmaya başlaması ile birlikte imge, genel olarak Türk toplumunun ulusal ongunu olma anlamının yanında ikinci ve yine güçlü bir anlam olarak kendilerini ülkücü olarak adlandıran ve milliyetçi ideolojiye mensup olan insanla- rın oluşturduğu kümenin göstergesi haline gelmeye başlamıştır. Bozkurt imgesinin siyasi bir parti ile bağının bulunmadığı ve sanat gibi saygın kanallarda üretilip tüketildiği dönemlerde kitle tarafından alımlanması esnasında üzerine yüklenen anlamın, söz konusu sembolün Ülkü Ocakları tarafından amblem olarak seçilmesinde belirleyici olduğu açıktır. Seçilen sembolün bozkurt olmasının altında yatan temel hedef söz konusu siyasal yapı- nın ideolojik tavrını basitçe kavranmasına olanak sağlamak olduğu söylenebilir. Sembolün mito- lojiden alınması ve amblem olmasından önce neredeyse yarım asır boyunca farklı uygulamalarla ortak bellekte canlandırılması da onun etki gücünü arttırmaktadır. Türk kültürüne dair mitolojik bir imajın popülerlik kazanması ve tanınırlığının artması da söz konusu siyasi yapının programlarına uygun gözükmektedir ancak neredeyse 50 yıldır politika ile bağlantılı olarak üretilip tüketilen bu imgenin üzerine politik bir anlamın yapışıp yapışmadığı da tartışılması gereken bir meseledir. Bu meseleyi açıklığa kavuşturabilmek için kaynak kişilere yöneltilen sorular ve alınan yanıtlar aşağıdaki gibidir. Soru: Bozkurt simgesi zihninizde ilk olarak ne canlandırmaktadır? Yanıtlar Kişi Sayısı Yüzde Siyasal bir oluşum 68 %45,3 Milliyetçilik fikri 65 %43,3 Mitoloji 17 %11,3 Soru: Bir bozkurt görselini en son nerede gördünüz? Yanıtlar Kişi Sayısı Yüzde Sosyal medya 70 %46,6 TV 15 %10 Cadde (afiş tabela vs.) 13 %8,8 Okul kantini 11 %7,3 Ev – yurt (tablo biblo vs.) 10 %6,6 Araba arkası 7 %4,6 Ülkü Ocakları 6 %4 Kitap - dergi 5 %3,3 Tişört üzerinde 4 %2,66 Askeri personel kıyafeti 3 %2 Türk Ocağı 2 %1,3 Diğer (avm, festival, kafe) 4 %2,66

RkJQdWJsaXNoZXIy NzM2ODUz