Reklamcılık Tarihimizde Halk Kültürünün Görünümleri

274 Cem PEKMAN T.C Kültür ve Turizm Bakanlığı Manajans’ın “Bilen Şöför” kampanyası ise, bütünlüklü ve bilinçli bir şekilde halk kültürü- nü işe koşan bir söylem taşıyarak diğerlerinden ayrılır. Hem yarattığı halk bilgesi kahramanın ağzından çıkan atasözü niteliğindeki öğütlerle, hem halkın tümünü kuşatan ve doğrudan halka konuşan söylemiyle, hem de kampanyanın bütünüyle halk kültürünün tam içinde durmaktadır. Bunu takip eden bir başka Manajans kampanyası da çok ses getirir. Reklamlar, Shell’e Türk insanının bıyığını takarak girişimi millileştirir. “Posbıyık Shell” kampanyanın çıkış noktasıdır. Takip eden reklamlar da halk kültürü içinden türetilmiş yaratıcı başlıklar taşımaktadır. Mana- jans’ın “Bilen Şöför” ve “Posbıyık Shell” kampanyaları reklamcılığımızın sonraki evrelerinde pek çok benzer çalışmaya örnek olmuştur.

RkJQdWJsaXNoZXIy NzMzNDcy