Reklamcılık Tarihimizde Halk Kültürünün Görünümleri

279 Reklamcılık Tarihimizde Halk Kültürünün Görünümleri Genel Konular Bir başka ilginç örnekte de alay belirgindir ama kime yönelik olduğu tartışılabilir. Kebeli’nin (2006) ayrıntısıyla incelediği İçim Yoğurt reklamında köylü kadın ve oğlu, bahçelerine halis köy yoğurdu yemeğe gelen şehirli aileyi İçim yoğurdu sunarak bir güzel kandırır. Şehirli adam yoğur- da bayılır, köylü kadın ise inekleri nasıl sağdığını, yoğurdu nasıl mayaladığını, kerpiç odalarda nasıl beklettiğini vs. ballandırarak anlatır. İlk bakışta, köylülükle, halk kültürü ile alay edildiği iz- lenimi veren reklam aslında Keloğlan, Nasrettin Hoca gibi saf görünümlü ama zeki, kurnaz halk kahramanlarına atıf yapar. Bu yanıyla reklam alaycılığını şehirli, okumuş, zengin olana yöneltir; kimi Keloğlan hikâyeleri yahut Hoca fıkralarını anımsatır. Dolayısı ile bu reklam bir sonraki türe de oldukça yakın durur.

RkJQdWJsaXNoZXIy NzMzNDcy