Reklamcılık Tarihimizde Halk Kültürünün Görünümleri
266 Cem PEKMAN T.C Kültür ve Turizm Bakanlığı c. Krem İsilma (Servet-i Fünun, 1911) Dünyanın en alasıdır... Uzun bir metinle kremin çeşitli faydaları anlatılırken ab-ı hayat, hayat pınarı gibi çağrışım- lar yapılmış, görsel olarak da çeşme başındaki kız gibi folklorik bir imgeye başvurulmuştur. Bir önceki örneğin aksine seçilen görsel bu kez “doğulu”dur ama resimdeki kızın bizim halk kültü- rümüzdeki köylü kızıyla benzerliğini bulmak oldukça güçtür. Londra menşeli firmanın oryantalist bakışı görselden adeta taşmaktadır. d. Ayvori Sabunu (Şehbal, 1909) Ayvori Sabunu Kullanınız Suya Düşerse Batmaz
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NzMzNDcy