Reklamcılık Tarihimizde Halk Kültürünün Görünümleri

266 Cem PEKMAN T.C Kültür ve Turizm Bakanlığı c. Krem İsilma (Servet-i Fünun, 1911) Dünyanın en alasıdır... Uzun bir metinle kremin çeşitli faydaları anlatılırken ab-ı hayat, hayat pınarı gibi çağrışım- lar yapılmış, görsel olarak da çeşme başındaki kız gibi folklorik bir imgeye başvurulmuştur. Bir önceki örneğin aksine seçilen görsel bu kez “doğulu”dur ama resimdeki kızın bizim halk kültü- rümüzdeki köylü kızıyla benzerliğini bulmak oldukça güçtür. Londra menşeli firmanın oryantalist bakışı görselden adeta taşmaktadır. d. Ayvori Sabunu (Şehbal, 1909) Ayvori Sabunu Kullanınız Suya Düşerse Batmaz

RkJQdWJsaXNoZXIy NzMzNDcy