Sözlü Kültürden Görsel Kültüre Nasreddin Hoca İmgesi- Akşehir Örneği

200 Zeynep Nagihan KAHVECİ T.C Kültür ve Turizm Bakanlığı Gülmece Parkı’ndaki heykellerin dışında, parkın sonunda Nasreddin Hoca’nın “Kazan do- ğurdu” fıkrasındaki kazandan esinlenerek yapılmış devasa bir kazan bulunmaktadır (Fotoğraf 10). Bu kazanın büyüklüğünün Nasreddin Hoca’nın mizahının uygulamalı olarak gösterildiğinin bir imgesi olarak düşünülebilir. Kazan, tek başına görsel bir imge olarak sözlü kültür ürünü olan “kazan doğurdu” fıkrasını imlemektedir. Ancak bu imlemeyi yapabilmesini sağlayan kazanı gö- renlerin kültürel belleğinde bu fıkranın hâlihazırda bulunuyor olmasıdır. Fotoğraf 10: Nasreddin Hoca’nın “kazan doğurdu” fıkrasındaki kazan Akşehir’de Nasreddin Hoca’nın imgesel olarak kullanıldığı mekânlardan bir diğeri de Nas- reddin Hoca Arkeoloji ve Etnografya Müzesi’dir. Müzede etnografik eserlerin sergilendiği üçüncü katta bir odada heykeller aracılığıyla Nasreddin Hoca’nın “Ye kürküm ye” fıkrası görselleştirilmiş- tir (Fotoğraf 11).

RkJQdWJsaXNoZXIy NTU4MTgx