Sözlü Kültürden Görsel Kültüre Nasreddin Hoca İmgesi- Akşehir Örneği

201 Sözlü Kültürden Görsel Kültüre Nasreddin Hoca İmgesi: Akşehir Örneği Genel Konular Fotoğraf 11: Nasreddin Hoca Etnografya Müzesi Müzenin adında Nasreddin Hoca’nın kullanılması ilk anda sanki müzenin genelinde Nas- reddin Hoca’ya dair pek çok şeyin sergilendiğini düşündürse de bir odada canlandırılan fıkrasının dışında Hoca’ya dair başka herhangi bir şey bulunmamaktadır. Nasreddin Hoca’nın isminin mü- zeye dair dikkat çekmek amaçlı kullanımı bir eleştiri noktası olarak karşımıza çıkmaktadır. Mizahın görselleştirilmesi durumunun hediyelik eşya alanına da yansıdığı görülmektedir. Buna örnek olarak Erdoğan Özbakır’ın 3 tasarladığı ve ürettiği “tersine saat” gösterilebilir (Fotoğraf 12). Özbakır, uzun yıllar hayalini kurduğu tersine saati Hoca’nın eşeğe ters binmesiyle, yaptığı işlerin hep tuhaf, algılanması zor sıra dışı işler olmasından yola çıkarak tasarladığını belirtmiştir. Bu saatin üzerindeki rakamlar olağanın aksine tersine yerleştirilmiş, akrep ve yelkovanda tersine işlenmiş olup buna rağmen saat, doğru zamanı göstermektedir. Nasreddin Hoca’nın eşeğine ters binip doğru yöne gitmesi gibi bu saat de tersine çalışıp doğru zamanı göstermektedir. 3 Kaynak Kişi: Erdoğan Özbakır Görüşme Yeri: Akşehir Merkez Görüşme Zamanı: Mart 2015

RkJQdWJsaXNoZXIy NTU4MTgx