Sözlü Kültürden Görsel Kültüre Nasreddin Hoca İmgesi- Akşehir Örneği

194 Zeynep Nagihan KAHVECİ T.C Kültür ve Turizm Bakanlığı Fotoğraf 2: Nasreddin Hoca’nın Türbesini Gösteren Tabela Nasreddin Hoca’nın “dünyanın merkezi burasıdır inanmayan ölçsün” diye biten fıkrasın- dan alınan ilhamla hazırlanmış olan “İnanmayan Ölçsün Anıtı” (Fotoğraf 3) da Hoca’nın türbe- sinin yakınında yer almaktadır. Küre şeklinde ve üzerinden çıkan oklarla çeşitli ülkelerin baş- kentlerinin Akşehir’e olan uzaklıklarının gösterildiği bir anıt olup bununla dünyanın merkezinin Akşehir olduğu, inanmayan varsa ölçsün denilerek tescillenmeye çalışıldığı gözlemlenmektedir. Yine sözlü kültüre ait bir türün görselleştirilerek bir imge haline getirildiği görülmektedir. Nebi Öz- demir’in ifade ettiği gibi “görsel kültürün yüceltildiği bir çağda, imaj her şeydir.” (Özdemir, 2008, s. 623). Akşehir, sözlü kültürün ürünleri üzerinden imajlar yaratarak görsel kültürün gücünü kentin peyzajında etkili bir şekilde kullanmaya çalışmaktadır.

RkJQdWJsaXNoZXIy NTU4MTgx