Sözlü Kültürden Görsel Kültüre Nasreddin Hoca İmgesi- Akşehir Örneği

196 Zeynep Nagihan KAHVECİ T.C Kültür ve Turizm Bakanlığı Akşehir’de Nasreddin Hoca ile ilgili bir diğer uygulama ise türbenin yakınındaki Gülmece Parkı’ndadır (Fotoğraf 5). Adından da anlaşılacağı üzere mizah temelinde oluşturulmuş bir park- tır. Gülmece Parkı’nda sözlü gelenekte oluşmuş olan Nasreddin Hoca fıkralarının görsel imgeler haline getirilerek canlandırıldığı heykeller yer almakta ve böylece Berger’in de ifade ettiği gibi “imge sözü aydınlatmaktadır” (Berger, 2014, s. 28). Fotoğraf 5: Gülmece Parkı Fıkraların canlandırıldığı bu heykeller yerden yüksek platformlarda bulunmakta olup alt- larındaki fıkra metinleri Türkçe ve İngilizce olarak yazılmıştır. Gülmece Parkı’ndaki bu heykeller, fıkra metinleri altlarında yazmasa dahi, görsel bir imge olarak görenlerin zihninde fıkranın çağ- rışmasını sağlamaktadır. Bu metinlerin yazılması bir yandan fıkrayı bilmeyenlerin öğrenmesine ve canlandırılan fıkranın görsel sunumuyla birlikte bir anlam oluşturmasına yardımcı olmaktadır. Gülmece Parkı’nda heykellerle canlandırılan Nasreddin Hoca fıkralarından bazıları şunlardır: 1. Ay’ı Kuyudan Çıkarmak (Fotoğraf 6), 2. Bindiği Dalı Kesmiş (Fotoğraf 7) 3. Ya Tutarsa! (Fotoğraf 8) 4. Düşünen Hindi (Fotoğraf 9):

RkJQdWJsaXNoZXIy NTU4MTgx