Tokat Mevlevihane Müzesindeki Yazma Eserlerin Serlevha Örneklerinin Türk İslam Tezhip Sanatı Açısından Değerlendirilmesi

136 Dr. Öğr. Gör. Sevda EMLAK T.C Kültür ve Turizm Bakanlığı ki, üstündeki dikdörtgen formları kapsayacak şekilde açık pembe bir cetvel çekilmiş, üç tarafına süsleme yapılmıştır. Taç tezyinatının deseni ½ simetrik olup ortasında rûmi kullanılarak zemin ayrılması yapılmıştır. Rûmilerin iç zemini altın, dışta kalan kısmında mavi kullanılmıştır. Desende turuncu, mavi, altın, siyah, beyaz, sarı, pembe renkler kullanılmıştır. Tezhibin taç kısımlarına altın ve siyah renkli dendanlar uygulanmış ve mavi renkte bitkisel motifli basit tığlarla nihayetlendiril- miştir. Tezhibi çevreleyen cetvelde ise artı ‘+’ ve ‘.’ nokta İşareti kullanılarak süsleme yapılmıştır. Desende penç, rumi, gonca, yaprak motiflerinden oluşturulmuş bir tasarım mevcuttur. Kur’an-ı Kerim’in 1b ve 2a varağının serlevha tezhip özellikleri ve tasarım ilkeleri aynıdır. Mushaf-ı Şerif (env. 60-00196) Resim 5. Mushaf-ı Şerif Cilt

RkJQdWJsaXNoZXIy NzMzNDcy