Türkiye Müzik Eğitiminde Geleneksel Çalgılarımızın Yaygınlık Kazanamaması Üzerine Bir İnceleme

173 Türkiye Müzik Eğitiminde Geleneksel Çalgılarımızın Yaygınlık Kazanamaması Üzerine Bir İnceleme Müzik, Oyun ve Eğlence Köy Enstitülerinde Müzik dersi için düşünülen planda: Mandolin, el ve ağız armoniği kullanma ve halk müziği parçalarını ustalıkla söyleme bece- risinin kazandırılması, modern müzik parçalarını dinletme yer almaktadır. “… Her enstitüde başta radyo olmak üzere gramofon, mandolin, davul, zurna, kaval, gibi müzik aletlerinin bulunması şarttır. Bunların alınması için hiçbir şey esirgenmemeli… Çocukların kendi kendilerine kaldıklarında alıp öğrenecekleri aletler çok sayıda alınmalı ve serbestçe dağıtılmalıdır…” (İ.H.Tonguç, Mektuplarla Köy Enstitüs ü Yılları, s.50) Köy Enstitülerinde Müzik Eğitimi Kılavuzuna Göre Müzik Dersleri (Amaçlar, Esaslar, Ko- nular) 1. Dersin amaçları: Talebenin: a) Müzik parçalarını dinleme ve notaya uygun olarak teganni etmek, bir alet yardımıyla çalma yeteneğini geliştirmek, 2. Müzik öğretiminde göz önünde tutulacak esaslar: a … Talebenin bir saz çalmasını esas faaliyet olarak kabul etmelidir. b …Müzik seslerini tanıtmak için birçok müzik aletleri sayılabilir. Bu alet- lerin sabit perdeli, körüklü bir saz olması lazımdır. Bunların başında armonium gelir. Bulunamadığı takdirde bu is için akordeon kullanılması uygundur.

RkJQdWJsaXNoZXIy NzM2ODUz