Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Müziğin Önemi

133 Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Müziğin Önemi Müzik, Oyun ve Eğlence Türkçe eğitiminde kullanılabilir. Müzikli öğretim, telkinle yabancı dil öğretiminin bir parçası olarak da kullanılabilir. Bu durumda öğrenme esnasında rahatlatıcı ve öğrenme sonrası dinginleştiri- ci müziklerin kullanımı söz konusudur. Şarkılar yoluyla öğretim, Türkçe sözlerin doğru şekilde telaffuz edilmesini sağlayacak; konuşmanın akıcılığını, hızını geliştirecektir. Kişinin sınıf içinde kendisini rahat ifade etmesi, dil öğrenimine motive olması açılarından da müzikli Türkçe öğretimi, büyük bir önem taşır. KAYNAKÇA • Berk, Ronald A. (2008). “Use of Technology and Music to Improve Learning. Unpublished manuscript”, http://education.pearsonassessments.com/hai/images/NES_Publications/2008_ 12Berk_ 13012_1.pdf • Batdı, Veli ve Çetin Semerci (2012). “ Şarkıların Yabancı Dil Becerilerini Geliştirmedeki Etkililiğine İlişkin Öğrenci Görüşleri ”, Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, C.1., S.4., s.126-133. • Brewer, Chris Boyd (1995). “Music and Learning: Integrating Music in the Classroom”, http://education. jhu.edu/newhorizons/strategies/topics/Arts%20in%20Education/brewer.htm • Demirel, Özcan (2010 ). Yabancı Dil Öğretimi. Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara. • Denk, Damla Gül (2000). Anaokuluna Devam Eden 6 Yaş Grubundaki Çocukların Alıcı Dil Gelişim Dü- zeylerine Müzik Eğitiminin Etkisinin İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi. Hacettepe Üniversitesi, Ankara. • Doğan, Candemir (2012). Sistematik Yabancı Dil Öğretim Yaklaşımı ve Yöntemleri . Ensar Neşriyat, İstanbul. • Gökşenli, Ebru Yener (2011). “Yabancı Dil Olarak İspanyolca Öğretiminde Müziğin Öğretim Aracı Olarak Kullanımı”, Mediterraneo, S.6, s.13-43. • Hisar, Şule Gül (2006). 4. ve 5. Sınıf İngilizce Derslerinde Kullanılabilecek Etkili Öğretim Yöntemleri Üze- rine Deneysel Bir Çalışma. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Süleyman Demirel Üniversitesi. • Maess, Burkhard ve Stefan Koelsch (2001). “Musical Syntax is Processed in Broca’s Area: AnMEG Study”,   Nature Neuroscience, V.4 , Leipzig, Max Planck Institute of Cognitive Neuroscience, s. 540-545. • Memiş, Muhammet Raşit ve M. D. Erdem (2013). “Yabancı Dil Öğretiminde Kullanılan Yöntemler, Kulla- nım Özellikleri Ve Eleştiriler”, Turkish Studies, S.8/9, Yaz, s.297-318. • Modiri, Işıl Güneş (2010). “Okul Öncesinde Müzik Aracılığı İle Yabancı Dil Öğretimi”, Eğitim Fakültesi Dergisi, 23 (2), s.505-516. • Murphey, Tim (1992). Music and Song, Oxford University Press. Oxford. • Nişancı İbrahim (2013). “Balkanlarda Türkçe”, Türkçe Şarkıların Dil Öğretiminde Kullanımı, Uluslararası Dil ve Edebiyat Çalışmaları Konferansı, Beder Üniversitesi, Tiran Arnavutluk, C.1, s.172-189. • Tarcan, Ahmet (2004). Yabancı Dil Öğretim Teknikleri. Nobel Yayıncılık, Ankara. • Vural Göher, Feyzan (2008). “Müziğin Yabancı Dil Eğitiminde Yeni Kelimelerin Bellenmesine Katkısı İlköğretim Dördüncü Sınıf ve Üniversite Öğrencileriyle Yapılan İki Çalışma”, 1. Müzikoloji Günleri, Yıldız Teknik Üniversitesi, İstanbul.

RkJQdWJsaXNoZXIy NzM2ODUz