TANITMA BÜLTEN 16

Stratejik İş Birliği Projelerinin Önemi Turkey Home global tanıtım kampanyamız çerçevesinde revize edilen tanıtım stratejimiz, pazardaki yeni hedef kitleye yönelik yeni iletişim ağlarının kurulmasını; bu çerçevede konvansiyonel tanıtım kanallarının yanı sıra dünya genelinde yeni partnerlerle, turizm alanının ötesine geçmek suretiyle, aktüel gündemde yer alan algı ve imaj geliştirmeye doğrudan katkıda bulunacak alanlarda stratejik iş birlikleri geliştirilmesini gerektirmektedir. Bu alanlara örnek olarak; uluslararası spor etkinlikleri kapsamında iş birlikleri, yurt dışında yerel ve uluslararası film endüstrisi ile ortak projeler, kültür ve sanat alanında uluslararası nitelik taşıyan etkinliklere aktif katılım gibi unsurların sayılması mümkündür. Örnek Proje: Tadeo Jones-2 Yukarıda belirtilen genel vizyon çerçevesinde gerçekleştirilen iş birliği örneklerinden biri, İspanyol yapımı animasyon filmi “Las Aventuras de Tadeo Jones (Tadeo Jones’un Maceraları)” serisinin ikincisinde, hikâye örgüsünün ayaklarından birinin Türkiye olması ve bu çerçevede Kapadokya’nın bir destinasyon olarak film içinde yer almasının sağlanmasıdır. Tadeo Jones animasyon filmi serisinin ilki 2012 yılında çekilmiş olup, 15 Mart 2013 tarihinde vizyona girdiği Türkiye de dâhil olmak üzere toplam 40 ayrı ülkede gösterimi gerçekleştirilerek dünya genelinde 10 milyonun üzerinde seyirci kitlesine ulaşmıştır. Filmin yapımcı şirketi olan Mediaset Espana, İspanya’nın en büyük medya grubu olarak bünyesinde 7 ayrı televizyon kanalı barındırmaktadır. Filmin dağıtımı, Paramount Pictures stüdyoları tarafından gerçekleştirilmektedir. Tadeo Jones serisinin ikinci filminin yapımı aşamasında Bakanlığımız ile yapımcı şirket arasında gerçekleştirilen iş birliği sonucunda, Kral Midas’ın üç parçadan oluşan kayıp kolyesinin üç ayrı destinasyonda aranması teması üzerine kurgulanan ve ilk iki destinasyonun Las Vegas ve Granada olduğu öyküde son ayağın Türkiye’de geçmesi konusunda uzlaşmaya varılarak 86 dakikalık filmin 23 dakikasının Kapadokya’da geçmesi sağlandı. Filmde, Kapadokya’dan görüntülerin yanı sıra, bütünüyle kurgusal olan hikâyede Türkiye’nin sahip olduğu tarihi ve kültürel zenginlik ile Apollon Tapınağı gibi unsurların da bu topraklarda yer aldığı hususlarına değinildi. “Tadeo Jones 2: El Secreto del Rey Midas (Tadeo Jones 2: Kral Midas’ın Sırrı)” adı altında 25 Ağustos 2017 tarihinde ilk olarak İspanya’da galası gerçekleştirilen film halihazırda İngiltere, Hollanda, Avusturya, Rusya Federasyonu, İsrail, Avustralya, Güney Amerika ve Birleşik Arap Emirlikleri’nin de dâhil olduğu 26 ülkede vizyona girdi. Film, İspanya’daki gösterimi süresince 3 milyon 500 bin seyirci ile buluşup 17,9 milyon avro gişe geliri elde ederek İspanya Sinema Akademisi tarafından geleneksel olarak takdim edilen ve İspanya’nın Oscar’ı olarak bilinen 32. Goya Sinema Ödülleri’nde 03 Şubat 2018 tarihinde “En İyi Animasyon Filmi” seçildi. Ayrıca, 2017 yılında İspanya’da en yüksek gişe geliri elde eden film oldu. Projenin Çıktıları Film, bu yılın mart ayı sonu itibariyle 26 ülkede vizyona girip İspanya’da 3.500.000, diğer ülkelerde 2.100.000 olmak üzere toplam 5.300.000 kişi tarafından izlendi. Önümüzdeki dönemde filmin Türkiye de dâhil olmak üzere farklı ülkelerde gösterime girmesi beklenmektedir. •Kapadokya Bölgesi, film içinde toplam 23 dakika 13 saniye süreyle ULUSLARARASI TANITIMDA STRATEJİK İŞ BİRLİKLERİNE TURKEY HOME YAKLAŞIMI ÖRNEK PROJE: TADEO JONES-2

RkJQdWJsaXNoZXIy NTU2NTE2