TANITMA BÜLTEN 16

yer alarak destinasyon görüntüleri filmin doğal kurgusu içinde dünyanın çeşitli ülkelerinde 05-12 yaş grubu hedef kitle ve ebeveynlerin yoğunlukla yer aldığı 5 milyonun üzerinde izleyiciye ulaştı. • Filmin fragmanında 10 saniye süre ile Kapadokya’da geçen bölümlerden kesitler paylaşıldı. • Filmin tanıtımı için çekilen 25 saniyelik reklam spotlarında 5 saniye süre ile Kapadokya’da geçen bölümlere yer verilerek İspanya’da yayın yapan 7 ulusal televizyon kanalında vizyon tarihi öncesinde toplam 40 defa yayınlandı. • Filmin bitiş jeneriğinde Bakanlığımızın “Kültür Ağacı” ve “Türkiye” logoları yer aldı. Filmin İspanya’da gösterime girdiği 25 Ağustos 2017 sonrasında İspanya’dan Türkiye’ye gelen turist sayısı, 2 yıl süren düşüş sonrasında kayda değer şekilde yükselişe geçerek bu yükselen ivmenin istikrarlı şekilde devam ettiği görülmektedir. Yayımlanan son istatistiki verilere göre İspanya’dan Türkiye’ye gelen turist sayısı Mart 2018 ayında bir önceki yılın aynı dönemine göre %98,85 oranında artış kaydetmiştir. 2018 yılının ilk çeyreğinde İspanya’dan gelen turist sayısındaki artış oranı ise %79 ile Avrupa ülkelerindeki ortalama artış olan %33,78’in çok üzerinde seyretmiştir. İspanyol turist sayısında Eylül 2017 yılından itibaren görülen artıştaki etkenler arasında, gösterime girdiği ilk iki haftada 1,5 milyon izleyiciye ulaşan Tadeo Jones filmindeki görünürlüğün de önemli bir unsur olarak yer aldığı değerlendirilmektedir. Sonuç Tadeo Jones-2 animasyon filmi içinde Kapadokya bölgesinin bir destinasyon olarak hikâye kurgusu içinde yer alması, kültürel diplomasi alanında gerçekleştirilen stratejik iş birliklerine başarılı bir örnek teşkil etmektedir. Geleneksel reklam yatırımlarına göre çok düşük bir maliyetle filmin tanıtımı için yayımlanan fragman ve tanıtım spotları vasıtasıyla gerek İspanya’da ulusal televizyon kanallarında gerekse uluslararası mecralarda ülkemize proje maliyetinin çok üzerinde bir görünürlük sağlanıp filmi izlemiş olan 5 milyonun üzerinde kişiye ulaşılarak, bu kitlenin 26 ülkeye yayılmış olması sebebiyle pazar çeşitliliği, çocuklar ve ebeveynlerinden çeşitli yaş grupları ile iletişime geçilmek suretiyle de hedef kitle çeşitliliği elde edilerek; İspanya’da en çok izlenen ilk 3 film arasında bulunan, en çok gişe gelirine sahip olan ve Goya Ödülleri kapsamında en iyi animasyon filmi seçilen proje içinde İspanya’nın en büyük medya grubu ve Paramount Pictures stüdyoları ile gerçekleştirilen iş birliği Türkiye’nin genel imaj ve algısının geliştirilmesi noktasına da katkıda bulunmuştur. Filmin İspanya pazarında gösterime girmesini takip eden aydan başlayarak Türkiye’yi ziyaret eden İspanyol turist sayısında görülen istikrarlı artış göz önünde bulundurulduğunda, projenin, yukarıda ortaya konan unsurların etkisi ile pazarda 2 yıldan bu yana görülen kaybın telafisine önemli katkı sağladığı değerlendirilmektedir. Ülke Vizyon Tarihi Gişe Geliri Toplam İzleyici İspanya 25 Ağustos 2017 21.320.267 $ 3.553.000 Rusya Federasyonu 19 Ekim 2017 844.713 $ 140.785 İsrail 28 Şubat 2018 172.665 $ 28.777 Brezilya 21 Aralık 2017 1.405.505 $ 234.250 Avustralya 8 Şubat 2018 66.964 $ 11.160 Bolivya 25 Ocak 2018 66.725 $ 11.120 Kolombiya 25 Ocak 2018 257.343 $ 42.890 Macaristan 4 Ocak 2018 243.811 $ 40.635 Birleşik Arap Emirlikleri 4 Ocak 2018 142.016 $ 23.669 Meksika 5 Ocak 2018 2.004.607 $ 334.101 Almanya 11 Ocak 2018 370.066 $ 61.677 Yunanistan 11 Ocak 2018 500.894 $ 83.482 Portekiz 11 Ocak 2018 207.050 $ 34.508 Avusturya 12 Ocak 2018 121.281 $ 20.213 Peru 18 Ocak 2018 556.633 $ 92.772 Polonya 19 Ocak 2018 989.151 $ 164.858 Venezuela 9 Şubat 2018 518.590 $ 86.431 Arjantin 25 Ocak 2018 114.790 $ 31.309 Şili 25 Ocak 2018 131.736 $ 21.956 Panama 25 Ocak 2018 270.375 $ 45.062 Paraguay 25 Ocak 2018 10.291 $ 1.715 Uruguay 25 Ocak 2018 43.285 $ 7.214 Güney Afrika Cumhuriyeti 9 Şubat 2018 362.626 $ 60.437 Birleşik Krallık 9 Şubat 2018 1.493.159 $ 248.859 Hollanda 15 Şubat 2018 1.502.135 $ 250.355 Yeni Zelanda 25 Ocak 2018 80.917 $ 13.486 2015 2016 2017 2018 Ocak 23,62 -29,17 -27,58 63,46 Şubat 11,46 -36,96 -34,12 73,25 Mart 30,17 -47,70 -36,39 96,85 Nisan -13,43 -61,58 9,31 Mayıs 12,11 -55,14 -16,81 Haziran -18,53 -60,97 -22,48 Temmuz -21,18 -68,48 12,32 Ağustos -22,95 -60,19 -9,53 Eylül -36,89 -58,48 24,44 Ekim -18,56 -55,31 30,84 Kasım -31,74 -44,05 42,18 Aralık -47,13 -29,83 64,80 Tadeo Jones 2 İlk Gösterim Tarihi 25 Ağustos 2017

RkJQdWJsaXNoZXIy NTU2NTE2