TANITMA BÜLTEN 16

29 Ülkemizin global imaj kampanyası Turkey Home tarafından kampanyanın yaklaşımını ve tarzını ifade eden Home of Turquoise tanıtım filmi, önceki tanıtım filmlerinden pek çok alanda ayrılmaktadır. Filmin teknik özelliklerinden önce filmin bakış açısına değinmekte fayda var. Ülkemizin sayısız değerleri içinde sadece bir tanesine odaklanarak onunla ilgili duygulara hitap eden, karmaşadan uzak, insan ve onun deneyimine odaklanmış film, yaklaşımındaki özellikleri ve teknik üstünlükleri nedeniyle CIFFT (International Commitee of Tourism Film Festivals) tarafından 27 Ocak 2017 tarihinde Viyana’da 2016 yılının en iyi turizm tanıtım filmi seçildi. Filmin yönetmenliğini, senaristliğini ve proje koordinatörlüğünü daha önce internette 15 milyon kez izlenen ve reklam yayınının en değerli yeri olan Amerikan Futbolu Super Bowl’un finalinde Türkiye’den yayınlanmış ilk ve tek film olan Redbull Mardin filminin yönetmeni Dağhan Celayir üstlendi. Film için alanında uzman 5 ayrı görüntü yönetmeni ile çalışıldı. Filmin hava çekimlerini Da vinci Code Inferno (2016) ve James Bond Skyfall (2012) filmlerinin hava çekimlerini de gerçekleştiren Uğur İçbak yaptı. Aynı projelerde helikopter pilotu olarak görev yapan Ramazan Sezen, Turkuaz filmi için de Everest’in tepesine iniş ve kalkış gerçekleştirmiş ve bu alanda dünya rekoru kırmış olan Airbus AS350 B3 tipi helikopteri kullandı. Su altı çekimleri ise dünyanın en iyi su altı görüntü yönetmenlerinden biri olarak kabul edilen ve Tag Heuer, Maserati, Redbull, Swatch, BBC, Warner Bros gibi şirketler ile çalışan Chris Bryan tarafından gerçekleştiridi. Film için dünyanın en iyi renk düzeltmecilerinden biri olarak bilinen Paul Harrison ile çalışıldı. Filmin müzikleri İngiliz Marios Takoushis tarafından bestelendi. Orkestrasyonu; Harry Potter, Gravity, Exodus, The Martian gibi çalışmalarıyla bilinen İngiliz Alastair King tarafından yapıldı. Orkestra kaydı ise sadece film müzikleri icra eden Makedon orkestrası Fame’s tarafından 72 müzisyen eşliğinde icra edildi. Film, dünyanın en gelişmiş sinema ses sistemi olan Dolby Atmos’da yapılan ilk Türk reklam filmi olma özelliğini de taşımaktadır. Filmin tek oyuncusu olan Annabel Van Westerop, dokuz yıldır profesyonel olarak kitesurf yapmakta ve dünya klasmanında ilk beşte yer almaktadır. Genellikle serbest stil yarışan Annabel, özellikle Big Air diye bilinen havada kalma süresi üzerine odaklanan tarzıyla ünlüdür. Bu çalışma için Çeşme , Alaçatı , Marmaris , Fethiye ve Antalya ’ya kadar uzanan yaklaşık 500 km’lik bölgede en etkileyici sahillerin bulunabilmesi için araştırma ekibi tarafından bir buçuk ay boyunca toplamda 38.000 km yol kat edildi. Proje çekimleri 12 gün sürdü. Öncesinde ise beş gün teknik test yapıldı. Film çekimi sonrasında 12 gün kurgu olmak üzere 55 günlük post prodüksiyon çalışması gerçekleştirildi. Film çekimi, ön görüşmeler ve üretim süreci dâhil yaklaşık altı ay sürdü. Yer çekimleri için 4 K çekim yapabilen iki kamera ve yüksek kare çekimleri için bir adet 4K Phantom kamera, uçangöz (drone) ve helikopter çekimleri için bir adet 4K kamera, su altı çekimleri için 4 ve 2K çekim yapabilen iki ayrı kamera ve toplamda yedi adet kamera kullanıldı. Filmin hava çekimi, en üst düzey hava çekim sistemi olan Shotover K1 6 Akslı Gyro Mount ile yapıldı. Dünyada 10 adet bulunan bu sistemlerden biri de ülkemizde mevcuttur. Hava ve su altı çekim ekibi 75 kişi ve post prodüksiyon sürecinde (orkestra dahil) 85 kişi olmak üzere toplamda 160 kişi bu proje için çalıştı. HER YÖNÜYLE “HOME OF TURQUOISE” FİLMİ

RkJQdWJsaXNoZXIy NTU2NTE2