TANITMA BÜLTEN 16

Tanıtma Genel Müdürlüğümüzün faaliyetlerinden sizleri haberdar etmek için yayın hayatına başlayan “Tanıtma Bülten” 5. yaşına giriyor… Bu sayıda da geçtiğimiz üç ay boyunca yürüttüğümüz faaliyetleri bulacaksınız. Yurt içinde ve yurt dışında onlarca faaliyet… Kültürel diplomasi ve turizm diplomasisinin en güzel örnekleri… Ülkemiz ve insanımız adına yürüttüğümüz tanıtım ve imaj çalışmaları… Bu faaliyetleri sıraladığımızda ortaya bir gerçek çıkıyor... Önce bu sayının içeriğinde değindiğimiz konulara/başlıklara bir göz atalım; Ukrayna’nın Kamaniçe şehrinde Türk Kahvesi Festivali… Kanada, Toronto’da Masal Festivali’nde Anadolu masalları… İstanbul’da Gençlik Festivali… Moldavya’da Türkiye Gagavuzya Festivali… Kiev’de Türk Filmleri Festivali… Dubai Arabian Travel Market… Kanada’nın üç ayrı kentinde 2018 Troya Yılı tanıtımları “Troya: Mitolojiden Arkeolojiye”… İngiltere’de Timeless Travels Dergisi ve İtalyan Archeo’da ‘Troya Yılı’ özel ekleri… Kastamonu-Çankırı Turizm Çalıştayı… Frigya Vadileri Destinasyon Toplantısı… İstanbul, Coğrafi İşaretli Ürünler Zirvesi… Japonya’da Weekly Travel Journal dergisinde ‘Slow Turkey- Sakin Şehirler’ yazı dizisinin ilki; Çanakkale ve Gökçeada tanıtımı… Roma Maratonu’nda Türkiye ve ‘Troya Yılı’ tanıtımı… Turkey Home Dünya Parkur Şampiyonası’nı Mardin’e taşıdı… Öğrencileri ve radyo dinleyicilerini Çanakkale’ye götürdük… Kiev’de Osmanlı Mutfağı Etkinliği… Mostar Kültür Elçileri İstanbul’da... Amerikan-Travel Channel’ın ve Endonezya televizyon kanallarının ‘İstanbul’da Ramazan’ konulu program çekimleri… Kuzey irlanda BBC1 ve İrlanda RTE 1 kanallarının Türkiye program çekimleri… Malezya film şirketinin ‘Dünyadaki Aşkım İzmir’ 7 bölümlük dizi çekimleri… Antalya’nın ev sahipliğinde Alman Acenteler Birliği QTA’nın genel kurul toplantıları… Ankara’da Troya Efsanesi… Varşova’da UNESCO Türkiye değerleri açık hava fotoğraf sergisi… ve daha birçoğuna bu sayıda yer veremediğimiz sosyal ve dijital medya tanıtımları, reklam, tur operatörleriyle birlikte reklam, ortaklaşa yapılan sektör faaliyetleri, ulusal ve uluslararası toplantılar, seyahat fuarları… Bültenimizin 16. sayı Özel Eki ’nde “Turkey Home” markalaşma projesi ile ilgili yazılmış makaleleri derledik. Tüm akademisyenlerimize teşekkür ediyoruz. Önümüzdeki süreçte tanıtım ve iletişim konularında faaliyet gösterecek kamu, akademi ve özel sektör iş birliğinde Tanıtma Akademi ’yi kurma ve ülkemiz turizmine hizmet etmesini sağlayacak çalışmalar içinde olacağımızı da duyurmak isteriz. “Turkey Home Özel Eki” mize, çevrim içi olarak http://212.175.140.87/bulten/sayi16/ek/index.html adresinden ulaşabilirsiniz. İngiliz GlobalData şirketinin 2017 Turizm Örgütleri Tanıtım İndeksi’nde ülkemiz adına Bakanlığımızın yurt dışı faaliyetleri ve Turkey Home kampanyası, Avrupa’nın en iyi 20 ülkesi içindeki sıralamada 6. oldu. Rakibimiz İspanya ile 0.01 puanlık bir fark ise kampanyamızın ve faaliyetlerimizin uluslararası görünümünü tescil etmektedir. Tüm bu faaliyetlerin özeti; Bakanlığımız çalışmalarının ülkemizin yumuşak gücünü oluşturduğu gerçeğidir. Ülkemiz adına bir zihin çivisi niteliği taşıyan Turkey Home global imaj kampanyamız şemsiyesi altında yaptığımız tüm faaliyetlerimiz de bir gerçeğin altını iyice çiziyor: Kendimizi doğru tanımlayan ve stratejik bir akılla süreklilik kazandırılan tanıtım kampanyaları, hedefine mutlaka varmaktadır. Başlarken... /TurkeyHomeof /Turkey_Home /+turkeyhome /turkey_home /turkeyhome /turkeyhomeTV 3 Türkiye’nin Yumuşak Gücü Ülkemiz adına bir zihin çivisi niteliği taşıyan Turkey Home global imaj kampanyamız şemsiyesi altında yaptığımız tüm faaliyetlerimiz bir gerçeğin altını iyice çiziyor: Kendimizi doğru tanımlayan ve stratejik bir akılla süreklilik kazandırılan tanıtım kampanyaları, hedefine mutlaka varmaktadır.

RkJQdWJsaXNoZXIy NTU2NTE2