Tanıtma Bülten Sayı 17 (Eylül 2018)

Coğrafi işaretli ürünler konusundaki farkındalığı artırmak için birçok proje yürüten Metro Türkiye, bu yıl ilk kez nisan ayında İstanbul’da düzenlenen Coğrafi İşaret Zirvesi’ne Gastronometro’da ev sahipliği yapmıştı. Tanıtma Genel Müdürlüğünün de katıldığı zirvede, dünyada toplamda 10 bin adet coğrafi işaret tescilli ürün bulunurken, Türkiye’de tescil almaya aday 2 bin 500 adet ürün bulunduğuna dikkat çekilmişti. Türk Patent ve Marka Kurumunun eylül ayı ilk haftası verilerine göre; Türkiye’de 383 ürün coğrafi işaret almış olup, 399 ürünün de başvurusu yapılıp tescil almayı beklemektedir. Yakın zamanda Türkiye’de toplamda bine yakın ürünün coğrafi işaretli ürünler listesine girmesi tüm paydaşlarca hedeflenmektedir. Anadolu’nun hikâyelerini dünyaya ulaştıran Turkey Home kampanyası, coğrafi işaretlerin bu hikâyelerin en güçlü ögelerinden biri olduğunun bilinci içindedir. Tanıtma Genel Müdürlüğü, coğrafi işaretli ürünlerin tanıtım anlamında da birer zenginlik olduğu bilinciyle Türk mutfağına ve değerlerine sahip çıkma vizyonu ile geçmişine olduğu kadar geleceğine de sahip çıkarak, küreselleşmeyi ülkemiz lehine çevirecek bu hikâyenin bir parçası olma yolunda hızla ilerlemektedir. Bu anlayışla; destinasyon tanıtımında coğrafi işaretlerin rolünü derinleştirmek maksadıyla Tanıtma Genel Müdürlüğü olarak Gaziantep Büyükşehir Belediyesi’nin 20-22 Eylül 2018 tarihleri arasında organize ettiği Gaziantep Uluslararası Gastronomi Festivali ’nde Gaziantep’e ait coğrafi işaretli ürünlerin tanıtımını gerçekleştirdik. Böylelikle, Bakanlığımızca coğrafi işaretli ürünlerin tanıtım kampanyası başlatılmış olup, kasım ayı içerisinde de Ankara’da “Destinasyon Tanıtımında Coğrafi İşaretler Çalıştayı” nın gerçekleştirilmesi planlanmıştır. TÜRK MUTFAĞI DÜNYAYA COĞRAFİ İŞARETLİ ÜRÜNLERLE ULAŞACAK Her şey köklere sahip olmanın öneminde gizlidir. Kökler ilerlememizi engellemez bilakis büyümemize yardımcı olur.

RkJQdWJsaXNoZXIy NTU2NTE2