Tanıtma Bülten Sayı 17 (Eylül 2018)
Yıllardır belgesellerde ve filmlerde duyduğumuz “yapay zekâ” artık günlük yaşamımızın içinde… Bu olgu turizm pazarlaması ve seyahat endüstrisini de etkiliyor. Peki, bu gelişmelere nasıl ayak uyduracağız? İnsanlarla konuştukça ve karşılıklı iletişimde oldukça nasıl başkaları hakkında bilgi ediniyor ve tanıyorsak, dijital dünyadaki verilerimiz ve içeriklerimizin oluşturduğu ayak izlerimiz de yapay zekâya veri olarak girdi sağlamaktadır. Bu konu pek çok açıdan değerlendirilebilecek boyutlara sahiptir. Biz burada turizm pazarlaması ve tanıtımı konuları ile sınırlı olarak kısaca ele alacağız. Yapay zekâ olgusu ülkemizde destinasyon ve ürün pazarlaması konularına organizasyon anlamında da yeni bir boyut kazandırabilecek fırsatları içinde barındırıyor. Turkey Home küresel imaj ve tanıtım kampanyası bünyesinde ortaklarımızla destinasyon ve ürünlerimizi pazarlamak için yapay zekâ enstrümanlarını kullanarak günün geldiği koşullarda birlikte projeler geliştirmek artık mümkün görünüyor. Bu birlikte çalışma ortamı, kamu-özel sektör iş birliğini kurumsallaştırma ve finans meselelerinin çözümüne de katkı verecek potansiyele sahiptir. Günümüzün hızlı gelişmeleri insan davranışlarının da hızlı bir şekilde değişimine sebep olmaktadır. Turizm pazarlaması ve tanıtımı da bu hızdan etkilenmektedir. Ulusal turizm örgütlerinin kurumsal evrimini şimdilik bir kenara bırakırsak, en azından değişimin sebep olduğu evrimi adlandırmak, bu alanda günümüzü algılamak ve gelecek kararlarına ışık tutmak açısından yararlı olacaktır. Turizm tanıtım ve pazarlaması konularıyla ilgili olarak yoğun bir şekilde 2000’li yıllarda başlayan geleneksel pazarlama ve tanıtım araçlarının kullanıldığı kampanyaların neticesinde oluşan ve ardından takip ettiği portal dönemini “Birinci Evre” , sosyal ve dijital medya dönemini “İkinci Evre” ve gelinen noktada yapay zekâ dönemini de “Üçüncü Evre” olarak konumlandırabiliriz. Değindiğimiz bu gelişmeler bize şunu da gösteriyor: Turizm pazarlaması ve tanıtımında -özellikle pazarlamasında- yapay zekâ uygulamaları etkili olacaktır. Peki, ne yapabilir yapay zekâ? Kısaca maddeler halinde açıklayacak olursak: • Etkileşimleri, erişimleri ve dönüşümleri artırabilir. • Yüksek bir etkileşim oranına ulaşabilecek görsellerin kalitesini saptayabilir. • Bir içerikteki etkileşim sayısını belirleyebilir ve nihayetinde içerik stratejilerini destekleyebilir. • Topluluklara ve dönüşümlere olan erişimlerin içerik verilerini, müşteri ilişkileri yönetimini (CRM) ve veri tabanlarını zenginleştirebilir. • Bir görseldeki nesneleri seçip alabilir ve bir içeriği veri tabanlarına otomatik olarak etiketleyebilir. • İçeriğe bağlı (bağlamsal) sonuçları saptayabilir ve çeşitli pazarlarda yayımlamak amacıyla mevsim, gün ve saati optimize ederek en uygun hâle getirebilir. • Yatırım getirisi (ROI) ile öz kaynak kârlılığını (öz kaynağın kazanma gücünü) (ROE) artırabilir ve masrafları düşürebilir. • Herhangi bir destinasyona veya kampanyaya yönelik en çok merak uyandıracak kitle öncülerini saptayabilir. • En çok merak uyandıran anahtar sözcüklerle otomatik mesaj oluşturarak ve otomatik posta yollayarak maliyetleri mümkün olduğu kadar azaltabilir. Bütün bu konular ve daha fazlası bizlere, özellikle büyük verinin önemini ve buradan hareketle yapay zekânın genelde pazarlama ve özelde de turizm pazarlamasında ortaya koyduğu fırsatları düşündürmektedir. Geçtiğimiz haziran ayının üçüncü haftasında Genel Müdürlüğümüzce yerel paydaşlarımızın ev sahipliğinde Marmaris’te turizm pazarlamasında dijital teknoloji ve yapay zekâ fırsatlarını konuştuğumuz bir toplantı gerçekleştirdik. Toplantıya TripAdvisor ve Travel Audiance-Amadeus IT Group’tan yetkililer katıldı ve sektör paydaşlarımıza, gelinen noktada dijital alt yapı yatırımlarının önemi, dijital teknolojilerin doğru kullanımı, büyük veri ve yapay zekânın turizm pazarlamasında yarattığı fırsatları anlatan sunumlar gerçekleştirdiler. Turkey Home kampanyası bünyesinde küresel ortaklarımızla destinasyonlarımızın ve ürünlerimizin en son pazarlama ve tanıtım teknikleriyle buluşturulması için projelere odaklanmış bulunuyoruz. Ayrıca, bu sayımızda Genel Müdürlüğümüzün uzun soluklu projelerinden biri olacak coğrafi işaretlerin destinasyon markalaşmasına etkisi ile ilgili çalışmalarımız ve politikalarımızı da bulacaksınız. Anadolu’nun hikâyelerinin önemli bir parçası olan coğrafi işaretli ürünler ve hikâyelerini Turkey Home bünyesinde dünyayla ve insanımızla buluşturmayı planladık. Öncelikle; büyük bir ekonomik potansiyeli içinde barındıran coğrafi işaretli ürünlerin ülkemiz açısından önemine değinerek, farkındalığın artmasına da katkı oluşturması açısından başta turizm destinasyonlarımız olmak üzere tüm yörelerimizin, tanıtımda coğrafi işaretli ürünlerini kullanmaları için bir kampanya hazırladık. Gaziantep Büyükşehir Belediyesi ile birlikte uyguladığımız kampanyamızı, Gaziantep Uluslararası Gastronomi Festivali’nde başlatarak bu alandaki farkındalığı artırmak amacındayız. Ülkemizde bu yıl Troya Yılı olarak kutlanıyor ve çok yakın bir zamanda Troya Müzesi açılışı gerçekleşecek. Dünyayla çok güçlü bir iletişimin merkezinde olacak müzenin, Çanakkale ve ülkemiz için çok önemli olduğuna inanıyoruz. Genel Müdürlüğümüz koordinasyonunda şu ana kadar 66 ulusal, 61 uluslararası olmak üzere; toplam 127 faaliyet gerçekleşti. Dış basında konuyla ilgili 195 haber/makale yer aldı. Tüm faaliyetler, Çanakkale’deki kamu-özel sektör kuruluşlarıyla birlikte ve koordinasyon içinde gerçekleştiriliyor. Birlikte çalışmanın ülkemizde “tematik tanıtım” olgusunun değeri yanı sıra destinasyonlarımızla birlikte faaliyetleri koordinasyon içinde gerçekleştirme deneyimi açısından da çok faydalı olduğunu düşünmekteyiz. Başlarken... 3 Destinasyon Tanıtımında Büyük Veri ve Yapay Zekâ /Turkey_Home /turkeyhomeTV /turkey_home /TurkeyHomeof /+turkeyhome /turkeyhome /turkish-tourism-office
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NTU2NTE2