­

MERSİN MÜZİK FESTİVALİ AÇILIŞ KONSERİ | Türkiye

Etkinlik Bilgileri

Konser
14 Nisan 2018 Cumartesi - 20:00    ~    14 Nisan 2018 Cumartesi - 23:00
Uluslararası
MERFEST (Mersin Uluslararası Müzik Festivali)
Mersin Kültür Merkezi
Mersin Uluslararası Müzik Festivali'nin ana hedefi, “Müzik, İnsanlığın Uluslararası Dilidir” ilkesinden yola çıkarak, kentimiz, bölgemiz, ülkemiz ve tüm insanlığın, evrensel müzikle buluşmasını sağlamaktır. Bu ana ilkenin gereğini yaparken başka amaçlarımıza da ulaşmayı öngörmekteyiz. Kentimizin sahip olduğu tarihi ve kültürel mirası öne çıkarmak, Mersin'in ulusal ve uluslararası tanıtımını desteklemenin yanı sıra; festival ile kentimizin sosyal yaşamını zenginleştirmek, Hemşehrilerimize eğitici ve yaratıcı deneyimler kazandırmak, diğer amaçlarımız arasındadır. İnanıyoruz ki, festivalimize katılan her sanatçı ve topluluk, kentimizin ve ülkemizin birer iyi niyet elçisi olarak Mersin’den ayrılmaktadır. Bu gerçekliğin ülkemize bir verim olarak dönmesi; ayrıca kültürlerarası diyalogun geliştirilmesiyle, dünya barışının güçlendirilmesi, böylece kültüre, sanata ve sanatçıya saygı duyan, dinleyen, paylaşan, bir sevgi ve saygı toplumunun oluşumuna katkıda bulunulması amaçlanmaktadır. Kurulduğu 2002 yılından bugüne kadar istikrarlı bir seyir gösteren festivalimiz, gerek ulusal alanda ve gerekse uluslararası alanda, itibarı yüksek bir sanat organizasyonu olarak hedefine doğru ilerlemektedir.
Antonİo Pİrollİ

Roma’da doğan Antonio Pirolli, Santa Cecilia Konservatuvarı’nın (Roma) piyano, kompozisyon, koro ve orkestra yönetimi bölümlerinden pekiyi dereceyle mezun oldu. Zoltan Pesko, Vladimir Delman ve Rudolf Barshai ile çalışan Pirolli; 1987 yılında 3. Arturo Toscanini Şeflik Yarışması'nda üçüncülük ödülü kazandı. Türkiye’ye geldiğinden itibaren 1995 – 2000 yılları arasında Ankara Devlet Opera ve Balesi’nin, 2002 – 2005 yılları arasında ise İstanbul Devlet Opera ve Balesi’nin Genel Müzik direktörlüğü görevini yürüttü. Çok geniş bir opera ve senfoni repertuvarına sahip olan Pirolli; dünyanın en önemli opera, senfoni orkestraları ile festivallerine davet edilmektedir. Bunların arasında Buenos Aires Teatro Colon, Lizbon Teatro Sao Carlos, Milano Teatro Alla Scala, Roma Teatro dell’Opera, Tokyo New National Theatre, Genova Teatro Carlo Felice, Wiesbaden Opera ve Berlin Deutsche Oper bulunmaktadır. 2008’de Floransa Teatro Comunale sezon açılışında Tosca;Bilbao Verdi Festivali’nde Verdi, Aroldo Operası; Catania V. Bellini Operası'yla II. Trovatore ve Ernani ile Beatrice di Tenda'yı yönetmiştir. Parma Orchestra, “A. Toscanini’’; Bucharest, “G. Enescu’’; Aida; Nabucco; Sevil Berberi; Madama Butterfly; Orchestra Palau de la Musica (Valencia); Kiev Filarmoni Orkestrası; Tokyo Senfoni Orkestrası; Tokyo Filarmoni Orkestrası; Aspendos Opera ve Bale Festivali; Puccini Opera Festivali (Torre del Lago/İtalya); Split Opera Festivali (Hırvatistan); Avenches Opera Festivali (İsviçre); Santander Opera Festivali (İspanya) görev aldığı festivaller ile yönettiği opera ve senfoniler arasındadır.
Önümüzdeki dönemde de I Puritani (Cremona Operası ile), Sevil Berberi (Floransa Operası ile) ve Madama Butterfly (Lizbon Sao Carlos Operası ile) operalarını yönetmek için davet edilmiştir. Türkiye’de Ankara başta olmak üzere İstanbul, İzmir, Antalya, Mersin operalarındaki çeşitli eserlerin orkestra şefliğini üstlenmiş olup Cumhurbaşkanlığı Senfoni Orkestrası; İstanbul, İzmir, Bursa, Adana ve Antalya Devlet Senfoni orkestraları ile hersene düzenli olarak konserler vermektedir. Antonio Pirolli, operaya olan tutkusunun yanı sıra geç romantik senfoniler ve modern müzik repertuvarında da başarısını kanıtlamıştır. Sanatçı yurtdışında da şeflik kariyerine devam etmektedir.

Soprano

Independent tarafından “günümüzün en heyecan verici yeni opera sanatçılarından” olarak nitelendirilen Güney Afrika’lı soprano Pumeza Matshikiza, günümüzün yükselen opera yıldızlarındandır. Dacca Klasikleri’nin seçkin bir sanatçısı olan Matshikiza’nın ilk albümü “Voice of Hope” (Umudun Sesi), 2014 yılında piyasaya sürüldü. Puccini, Catalani, Ravel ve Mozart’tan aryalar, Fauré’den de şarkılar içeren ikinci albümü olan “Arias” ise 2016 Mayıs’ında piyasaya çıktı. Pumeza Matshikiza 2017-2018 sezonuna Rio de Janeiro’da vereceği resitaller ile başlıyor, ardından Avrupa’ya dönerek Staatstheater Wiesbaden’da Albert Horne yönetiminde Puccini’nin La Bohéme operasının açılışını Mimì rolü ile yapacak. Güney Afrika’lı sopranoyu sahnede Johannes Klumpp yönetimindeki Württembergische Philharmonie Reutlingen ve sık sık sahneye beraber çıktığı piyanist Paul Montag’ın eşliğinde, Strazburg’daki Rhin Devlet Operası’nda aryalar ve Güney Afrika şarkıları söylerken dinlemek mümkün. 2016-2017 sezonunda Pumeza Matshikiza kendi şehri olan Cape Town’da ve Budapeşte Bahar Festivali kapsamında Budapeşte’de solo konserler verdi. Pumeza Matshikiza opera sahnesine 2016 yılı başlarında, merakla beklenen ilk rolünü de kutladığı Stuttgart Devlet Operası’na Micaёla (Carmen) rolünde dönüş yaptı. Temmuz 2016’da Duncan Ward yönetiminde, sahneyi tenor Rolando Villazon ile paylaştığı Schloss Salem’de yaklaşık iki bin kişiye verdiği bir açık hava konseri ile sezonu tamamladı. Son zamanlarda sahne aldığı bazı gösterilerden, Milan’daki Teatro alla Scala ve Roma’da Orchestra dell’ Accademia Nazionale di Santa Cecilia ile ilk kez Eve rolünde yer aldığı Giorgio Battistelli’nin "CO2" adlı eseri, Luca Francesconi’nin Nelson Mandela’nın ünlü konuşmasından esinlendiği "Bread, Water and Salt"'un dünya prömiyeri, Bristol Old Vic’te English Concert Orchestra ile Dido rolünde sahne aldığı Bristol Proms serisindan "Dido and Aeneas", Danimarka’da Aarhus Senfoni Orkestrası ile verdiği iki konser, BBC Proms in the Park’ta yer aldığı gösteri ve Viyana’daki Konzerthaus, Paris’teki Théâtre des Champs-Elysées, Laeiszhalle Hamburg, Gasteig Münih, Kuppelsaal Hanover, Tonhalle Düseldorf ve Helsinki’de sahne aldığı Rolando Villazón ile yaptıkları turne sayılabilir. Beş senedir üyesi olduğu Stutgart Devlet Operası’ndaki rolleri arasında, Micaёla (Carmen), Mimì (La Bohème), Susanna (Le nozze di Figaro), Ännchen (Der Freischütz), Zerlina (Don Giovanni) ve Pamina (Die Zauberflöte) gösterilebilir.
Pumeza Matshikiza University of Cape Town College of Music ve tam bursla kabul edildiği Royal College of Music’de öğrenim gördü. Royal College of Music'de seslendirdiği başlıca roller; Marenka (The Bartered Bride), Fiordiligi (Così fan tutte), Rosalinde (Die Fledermaus), Concepcion (L’heure Espagnole), Poppea (L’incoronazione di Poppea) ve Contessa (Le nozze di Figaro). Genç soprano aynı zamanda Dame Kiri Te Kanawa, Sir Thomas Allen, Renata Scotto, Joan Rogers, Paul Farrington, Philip Langridge ve Ileana Cotrubas gibi ünlü sanatçılardan ustalık dersleri aldı. Malcolm Martineau, Julius Drake ve Simon Lepper gibi eşlikçilerle beraber sahneye çıktı. Pumeza Matshikiza 2007-2009 yılları arasında Royal Opera House'da Jette Parker Genç Sanatçılar Programı üyesi olarak Antonio Pappano’nun yönettiği Wagner’in Parsifal’inde Blumenmädchen, Strauss’un Salome’sinde köle, The Minotaur’da masum, Dido ve Aeneas’da cadı, Hänsel ve Gretel’de sandmann ve Verdi’nin Don Carlo’sunda Tebaldo rolleri almıştır. Ocak 2010’da Veronica Dunne Uluslararası Şan Yarışması’nda birincilik ödülü alarak Londra’daki Classical Opera Company’nin daimi sanatçıları arasına girmiş ve Mozart’ın Zaide adlı eserindeki başrol performansı ile Patrick Fyffe-Dame Hilda Brackett Ödülü’ne layık görüldü.

Tenor

Tenör Murat Karahan yüksek lisans eğitimi ve doktorasını Ankara Bilkent Üniversitesi Müzik Bölümü’nde tamamladı. Ayrıca Roma’da Academia di Santa Cecilia’da Prof. Bruno Cagli ile çalıştı. Renata Scotto, Anna Vandi ve Cesare Scarton’dan yüksek lisans dersleri aldı. 2005’den beri Ankara Devlet Opera ve Balesi’nde solist olarak görev yapıyor. 2012’den beri düzenli olarak görev aldığı Riga’daki Letonya Devlet Operası’nda, Lucia di Lammermoor’da Edgardo ve La Traviata’da Alfredo gibi birçok rolde sahne aldı. Opera sahnesinde La Boheme’de Rodolfo, Don Pasquale’da Ernesto, Rossini’nin Maometto Secondo’sunda Paolo Erisso, Kalman’ın Die Csardasfurstin’inde Edwin, J.Strauss’un Eine Nacht in Venedig’inde Caramello, Die Lustige Witwe’de Camille De Rosillon, S.Ada’nın Aşk-ı Memnu’sunda Behlül, Ç.Işıközlü’nün Inanna’sında Dumuzi; Mozart ve Webber’in Requiem’inde, Beethoven`ın 9.Senfoni’sinde ve Carmina Burana’da tenör rollerinde görev aldı.
2014-2015 yıllarında sahne aldığı bazı gösteriler: Lucia di Lammermoor’da Edgardo (Riga, Limoges, Reims, Kazan), Il Trovatore’de Manrico (Riga, Limoges and Reims), La Sonnambula’da Elvino, Rigoletto’da Duca di Mantova (Ankara, Tatar Devlet Opera ve Bale Sahnesi Kazan, Rusya), Tosca’da Cavaradossi, Macbeth’de Macduff , Carmen’de Don José (Ankara), La Boheme’de Rodolfo, La Traviata’da Alfredo (Riga, Deutsche Oper Berlin, ilk sahneleme), ve Manon Lescaut’da Chevalier des Grieux (Riga). Murat Karahan 2015 yılında Bolşoy Balesi’nde Rodolfo (La Bohemé) ve Alfredo (La Traviata) rollerinda sahneye çıktı. Yine aynı yıl Bolşoy Balesi yapımı Carmen’de Don Jose rolünde görev aldı. 2017 yılında Manon Lescaut’daki Des Grieux rolü ile Bolşoy Balesi’ne dönüş yaptı. Son zamanlarda sahne aldığı bazı gösteriler: Deutsche Opera Berlin, Teatro Regio in Parma ve Arena di Verona’da Manrico (Il Treovatore), Wiener Staatsoper ve Bayerishe Staatsoper’de Ismaele (Nabucco),Münih Opera Festivali, Teatro Filarmonico di Verona ve Napoli San Carlo Opera Festivali’nde Cavaradossi (Tosca), Teatro San Carlo di Napoli’de Des Grieux (Manon Lescaut). 2018’de Türkiye Devlet Opera ve Balesi’nde genel müdür olarak çalışmaya başladı.

MERSİN DEVLET OPERA VE BALESİ ORKESTRASI

Konum Bilgileri

Görüntülenme Sayısı : 2775    Eklenme Tarihi : 25 Mart 2018 Pazar    Güncellenme Tarihi : 27 Mart 2018 Salı