­ KARS KEŞİF ROTASI | Kültür Portalı

Kars Keşif Rotası - Kars

Kars il sınırları içerisindeki hemen hemen tüm doğal ve tarihi mekanları araçla gezebileceğiniz bir haftalık keşif rotası.

1. Gün: Kars-Çakmak-Çamurlu-Ortalar-Kayadibi-Gölbaşı-Aygır Gölü-Boğatepe Köyü (37 km) Kars kısa kent turunun ardından Malakan Köyü Çakmak’ta müze olarak düzenlenen Malakan Evi’ni geziyoruz. Ardından Aygır Gölü ile peynir yapımı, şifalı otların kurutulması ve organik tarım uygulamalarıyla ünlü Boğatepe Köyü turu geliyor. Akşam Boğatepe’de konaklıyoruz.

2. Gün: Boğatepe-Susuz-Susuz Şelalesi-Cilavuz Mağarası-Porsuklu-Arpaçay-Çıldır Gölü-Doğruyol-Akçakale-Doğruyol-Arpaçay (98 km) İlk durağımız Susuz Şelalesi ve Cilavuz Mağarası. Daha sonra Çıldır Gölü’nün doğu kıyısı boyunca araç gezisi yapıyoruz. Akçakale Adası üzerindeki Kromlek (Cromlech) megalitik anıtı ile Doğruyol Köyü’ndeki kiliseyi ziyaret ediyoruz. Çıldır Gölü kenarında balık ziyafetinin ardından aynı güzergah üzerinden dönüşe geçerek Taşköprü’de yer alan Urartu yazıtına uğruyoruz. Bu uzun ve yorucu günü Arpaçay ilçesinde konaklayarak bitiriyoruz.

3. Gün: Arpaçay-Tepecik-Okçuoğlu-Değirmenköprü-Küçükçatma-Kuyucuk Gölü-Kurudere-İncedere-Akyaka-Kalkankale-Kayaköprü-Hamzagerek-Oğuzlu Kilisesi-Yağıkesen Kilisesi-Arpaçay Baraj Gölü-Azapoğlu-Ocaklı Ani Harabeleri (83 km) Sabah Kuyucuk Gölü’nde yaptığımız kuş gözleminin ardından Akyaka yakınlarındaki Kalkankale-Tignis Kalesi’ni ziyaret ediyoruz. Daha sonra eski kaya yerleşimlerinin bulunduğu Kayaköprü Köyü üzerinden ulaştığımız Oğuzlu ve Yağıkesen yerleşimlerindeki kiliselere uğruyoruz. Günün son durağı, etkileyici kalıntılarıyla Ani ören yeri. Ocaklı Köyü’nde bir kamp alanı olduğunu hatırlatalım.

4. Gün: Ocaklı-Esenkent-Kozluca-Digor Beşkilise-Kilittaşı-Mreni Karabağ-Kars (70 km) Esenkent’e 7 kilometre uzaklıktaki Kozluca Köyü, iki kilisesiyle 4. günün ilk durağı. Sonra Digor ilçesindeki derin kanyonda sadece tek bir yapısı kalan Beşkilise’yi ziyaret ediyoruz. Ardından Kilittaşı ve Mreni Karabağ kiliseleri gezisini tamamlıyoruz. Turun sonunda Çalı Gölü kıyısından geçerek ulaştığımız Kars şehir merkezinde konaklıyoruz.

5. Gün: Kars-Selim-Sarıkamış (54 km) Sarıkamış ilçe merkezinde yer alan Katerina Av Köşkü, Yanık Kilise ve cer atölyelerini geziyoruz. Öğle yemeğinin ardından çevredeki şehitlikleri dolaşıp Keklik Vadisi’ne bakan Kızlar Kalesi’ni (Toprakkale) ziyaret ediyoruz. Doğayla iç içe olmayı isteyenler, sarıçam ormanlarının mis gibi havası eşliğinde yürüyüş yapabilirler. Günü Sarıkamış Kültür Evi’ndeki akşam yemeğinin ardından tamamlıyoruz.

6. Gün: Sarıkamış-Handere-Karaurgan-Zivin Kalesi-Altınbulak-Micingirt Kalesi-Taşlıgüney-Karakurt Kilisesi-Geyiktaş-Kağızman (72 km) Güne tarihi yol üzerindeki Zivin Kalesi ve Micingirt Kalesi gezisiyle başlıyoruz. Karakurt merkezinde bulunan Karakurt Kilisesi ziyareti sonrasında öğle yemeği molası var. Aras Nehri Vadisi boyunca kaya yerleşimleri, peri bacaları ve meyve bahçeleri manzarası eşliğindeki gezinin son durağı konaklayacağımız Kağızman ilçesi.

7. Gün: Kağızman-Çengilli Kilisesi-Deniz Gölü-Kozlu-Çamuşlu Kaya Yazıtları-Çaybük-Purut Kaya Yerleşimleri-Tunçkaya-Keçivan Kalesi-Paslı-Kars (72 km) Etkileyici görüntüsüyle Çengilli Kilisesi ve hemen yakınındaki Deniz Gölü’nün ardından Anadolu’daki en önemli tarihi miraslardan biri olan Çamuşlu Kaya Yazıtları’nı geziyoruz. Öğlen Çukurayva Köyü’ndeki Purut Kaya Yerleşimi ve Tunçkaya Köyü’ndeki Keçivan Kalesi ziyaretinin ardından kent merkezine dönüyoruz.

Kaynak: Kültür ve Turizm Müdürlüğü

Dağcılık ve Doğa Yürüyüşü

Konum Bilgileri

Görüntülenme Sayısı : 6362    Eklenme Tarihi : 28 Şubat 2013 Perşembe    Güncellenme Tarihi : 25 Şubat 2020 Salı