ESER ADIAnadolu’da Abdallık Geleneğinin Ortaya Çıkmasında Etkili Olan Tasavvufi Ve Dini Yapılanmalar İle Abdalların Müzikle İlişkisinde Bu Yapıların Etkisi

291 Anadolu’da Abdallık Geleneğinin Ortaya Çıkmasında Etkili Olan Tasavvufi ve Dini Yapılanmalar ile Abdalların Müzikle İlişkisinde Bu Yapıların Etkisi Müzik, Oyun ve Eğlence KAYNAKÇA • Alşan, A. H. (2012). Horasan Erenleri. İstanbul: Kurtuba. • Avcı, A. H. (2012). Osmanlı Gizli Tarihinde Pir Sultan Abdal ve Bütün Deyişleri. Ankara: Barış. • Ay, R. (2014). Anadolu’da Derviş ve Toplum. İstanbul: Kitap. • Azamat, N. (2001). “Kalenderiyye” Maddesi. İslam Ansiklopedisi (Cilt 24, s. 253-56). içinde İstanbul: TDV. • Barkan, Ö. L. (1942). İstila Devirlerinin Kolonizatör Türk Dervişleri ve Zaviyeler. Vakıflar Dergisi , 279-304. • Bayraktar, M. (2009). Davud el-Kayseri. İstanbul: Kurtuba. • Çelebi, E. (2014). Menakıbu’l-Kudsiyye fi Menasibi’l-Ünsiyye. (A. Y. İsmail E. Erünsal, Dü.) Ankara: TTK. • Dedegarkınoğlu, H. (2010). Mürşid Dede Garkın Kimdir. M. S. Ahmet Taşğın (Dü.) içinde, Ortaçağ Ana- dolu’sunda Bir Türkmen Şeyhi Dede Garkın (s. 129-143). Şanlıurfa: Önsöz. • DİA. (2004). “Melamilik” Maddesi. İslam Ansiklopedisi (Cilt 29, s. 25-29). içinde Ankara: TDV. • Erkan, S. (2008). Kırşehir Yöresi Halk Müziğin Geleneğinde Abdallar. Ankara: Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi. • Gölpınarlı, A. (2014). Menakıb-ı Hacı Bektaş-ı Veli “Vilayetname”. İstanbul: İnkılap. • Gölpınarlı, A. (2014). Türkiye’de Mezhepler ve Tarikatler. İstanbul: İnkılap. • Güray, C. (2012). Anadolu’daki İnanç ve Müzik İlişkisinin Sema-Semah Kavramları Çerçevesinde İnce- lenmesi. Ankara: Doktora Tezi. • Güray, C. (2012). Vahdet-i Mevcut’tan Vahdet-i Vücud’a. Folklor Edebiyat, 18 (71), 185-200. • İnalcık, H. (2009). Devlet-i Aliyye (Cilt 1). İstanbul: İş Bankası. • Karakurt, D. (2012). Türk Mitoloji Ansiklopedisi-Türk Söylence Sözlüğü. • Karamustafa, A. T. (1999). Kalenderler, Abdallar, Haydariler: 16. Yüzyılda Bektaşîliğin Oluşumu. Türk Kültürü ve Hacı Bektaş Velî Araştırma Dergisi (11). • Karamustafa, A. T. (2015). Tanrının Kuraltanımaz Kulları. İstanbul: YKY. • Kaygusuz, İ. (2008). Anadolu’dan Batı Avrupa’ya Aykırı İnanç ve Düşünce Geleneği. Arkeoloji ve Sanat Dergisi (128-130). • Köprülü, F. (2004). Edebiyat Araştırmaları (Cilt 2). Ankara: Akçağ. • Köprülü, F. (2012). Anadolu’da İslamiyet. Ankara: Akçağ. • Kudret Emiroğlu, S. A. (2003). Antropoloji Sözlüğü. Ankara: Bilim ve Sanat . • Melikof, I. (2010). Hacı Bektaş-Efsaneden Gerçeğe. İstanbul: Cumhuriyet. • Ocak, A. Y. (1981). Bazı Menakıbnamelere Göre XIII.-XV. Yüzyıllardaki İhtidalarda Heteredoks Şeyh ve Dervişlerin Rolü. Osmanlı Araştırmaları-II , 31-42. • Ocak, A. Y. (1983). Bektaşi Menakıbnamelerinde İslam Öncesi İnanç Motifleri. İstanbul: Enderun.

RkJQdWJsaXNoZXIy NzM2ODUz