Neşet Günal
(1923 - 2002)
1940’lardaki Yeniler Grubu oluşumundan sonra ortaya çıkan toplumcu bakış açısı, 1960 sonrası sosyal devlet anlayışına dayalı söylemlerle birlikte sanatta da etkisini göstermektedir. Bu dönemin toplumcu gerçekçi resim anlayışını temsil eden en önemli sanatçılarından biri Neşet Günal’dır.
Koleksiyonda bulunan Bağbozumu (1956) gibi erken dönem çalışmalarında Fernand Léger etkili konstrüktivist / yapısalcı anlayışta yapıtlar üreten Neşet Günal, 50’lerin sonlarına doğru “Toprak Adamlar” adını vereceği anıtsal figürlü kompozisyonlarında, kırsal kesim insanını ele aldı.
Bağbozumu
Duvar resmi ve fresk tekniğini sanatsal ifade için en uygun yöntem olarak gören sanatçı, pürtüklü/dokulu yüzeyler kullanarak, insan gerçeğini tüm çıplaklığıyla duyurabilmek için özellikle el ve ayakları abartılı, durağan, heykelsi, eylemsiz figürler boyadı ve bu gösterimi kırık dökük duvarlar ve çorak köy manzaraları ile destekledi.
Çocuk ve Ana
Sanatçının müzede bulunan Çocuk ve Ana, Çocuklar, Ana ve Çocuk adlı yapıtlarında figürler dramatik gerçekçi bir yapı oluştururlar.
Çocuklar
Kaynak: Ankara Resim ve Heykel Müzesi / Editör Zeynep Yasa-Yaman, Fotoğraflar: Sıtkı Fırat, Ankara: Kültür ve Turizm Bakanlığı, 2012